Тапети живопис
Тапети живопис
Каквото и да каже, напредъкът не винаги носи красота в нашия живот. Удобство - да. Тапети, керемиди, замазки - това е, което сега украсява стените и таваните на по-голямата част от къщите. Древното изкуство на стенопис, ние си спомняме само влизането в някои от публичните институции - дворци на културата, училища, детски градини. Позволете да украсите стените с живописни пейзажи - това е неприятен бизнес и все пак ...
Вижте снимките. Не бихме ли искали околното монотонно пространство да се разшири, да оживее, да играе с цветове, да ни пренесе на морския бряг или в тропическата джунгла?
В зависимост от помещението, стенен материал, температура, влажност и други технически фактори боядисани традиционно извършва или като стенописи (водоразтворими пигменти от мокър гипс) или темпера-лепило боя (пигмент замесени в яйце или казеин лепило) или бои на разтопен восък (енкаустичен) или маслени бои върху суха мазилка. Друг вариант - боядисване върху дървен панел или върху платно, което след това беше поставено върху стената.
Исторически погледнато, в монументалното изкуство, най-широко използваните стенописи и температурно-глутинова живопис. От 70-те години на миналия век, маслените бои, използвани в Европа за боядисване и оцветяване на стени, най-накрая бяха заменени с водоустойчива темпера. Тя по-добре позволява на въздуха, може да се измие, температурата на помещението е по-зелена от маслените покрития. От 50-те години на това столетие художници са възприели водоразтворимите и акрилни бои на водна основа като най-устойчиви, лесни за приготвяне, бързо изсушаване, въпреки че все още не са евтини.
И всичко това започна с ритуални рисунки, които нашите предци започнаха да украсяват мрачните стени на пещерите. В началото на третото хилядолетие пр. Хр., Египетските художници започнали да рисуват стените на гробниците със сцени на предполагаемия отдън. В минойското изкуство на остров Крит за пръв път по стените на сгради се появиха стенописи от 1700 г. пр. Хр. д.
В римските къщи от І век пр.н.е. д. запазени в Помпей, Херкуланеум, Остия, стените, нарисувани от художниците, са оригиналното лице на жилището. Боядисване на стени, направени восъчни бои, доминира в интериора. Той показва не само вкусовете, културното равнище на собственика на къщата, но и характеризира социалния си статут, политическата принадлежност, материалните възможности.
Второто рождение в Европа, монументалното боядисване на стените се дължи на гения на Giotto di Bondone. Неговите стенописи в параклиса "Арена" в Падуа революционизират средновековните изобразителни изкуства. Изключителни майстори на стенописите от Ренесанса - Fra Angelico, Masaccio, Piero della Francesca. Ненадминатите върхове в тази техника достигат до Леонардо да Винчи, Рафаел и Микеланджело. Художникът-ръководител Паоло Вернес и Джулио Романо са се научили да използват майсторски илюзионния ефект в стенописите. Най-големият бароков художник, боядисани с маслени бои върху платници и дървени панели, които след това бяха укрепени по стените - Петър Пол Рубенс. Между другото, на латински стената е murus, следователно художници, които боядисват стени бяха наречени muralists.
В XIX век най-значимите стенописи са произведенията на романтиста Юджийн Делакроа. В нашия мексикански muralisty век - най-вече Диего Ривера, Хосе Клементе Ороско и Дейвид Алфаро Сикейрос - използването на всички познати техники, са създали стотици монументални картини, които украсяваха стените на обществени сгради на Мексико.
От времето на Петър Велики в Русия монументалната стенна живопис (както във вътрешността, така и на фасадите) е обусловена от изискванията на архитектурата и е възприета като нейната органична част. В основата на формирането на светски жанрове на това изкуство бяха поканени на руски, италиански и френски майстори. Известни декоратори D. Valeriani, S. Torelli, PG Gonzaga, D.-B. Scotty, A. Vigi, както и изключитените италиански архитекти F.-B. Растрели, Д. Куренгги, шотландец С. Камерън и други подготвиха блестяща галактика от руски монументални художници, които заедно с тях изпълниха многобройните заповеди на императорския двор.
В средата на XVIII век в Русия имаше национални кадри на европейски майстори. В своята работа западните и руските традиции на вътрешния и външния дизайн на сградите са органично обединени. Руските архитекти OI Bove, DI Gilardi, А. Григориев, на чиито проекти са били построени множество обществени и частни сгради, засегнати от огъня на 1812 в Москва, платени внимание на интериор, включително картини и тавани стени. Под влиянието на тези майстори в областта на модата alfreynaya живопис, grisaille стилен, живописна и архитектурна "Trompe l`OEIL", различни тониране и цвят декор стена в зависимост от помещенията на направленията. Този подход към дизайна на интериора позволяваше минимални средства за постигане на максимален ефект.
Изборът на цвят, декоративно оцветяване на тавана и стени в интериора - занаятчията е не по-древна от изкуството на стенопис. Освен това те се основават на общи техники, същите материали. При придвижването към стенописите художникът първо трябва да реши проблема с цветовата схема на стените като цяло.
Известно е, че всеки цвят по определен начин засяга лице, психологически и физиологически: Blue успокоява, възбужда червено, жълто "такси" на енергия. В съчетание обаче същите цветове могат да доведат до съвсем различен ефект. Multi-цветни стени, цветови вариации във формата на редуващи се ивици, декоративни фризове, стенни орнаменти - това е само малка част от арсенал от артистичен и декорация.
Изборът на цветове и техники за декоративно оцветяване се определя от много фактори. Главен сред тях - създаване на архитекта, назначаването на стаята, степента на излагане на естествена светлина, размер, Корелацията със съседните стаи, зали, коридори, стълбища общата стилистика.
В жилищни сгради от XVIII-началото на XX век, височината на таваните е, като правило, 5.5-4 м. В спалня или стая с висок таван, човек може да се чувстват неудобно. Но това е достатъчно, за да нарисува тавана нюанс по-тъмен от стените, или да използвате техниката на сянка (плавен преход от по-тъмните нюанси на тавана за повече светлина върху стената), за да се изравнят визуално архитектурни пропорции и направи стаята уютна.
Напротив, в модерните къщи, както и в мансардите, таваните са ниски - 3 м или по-малко. Това създава усещане за близост и липса на свобода в стаята на човека. Проблемът се решава, като се избират светли цветове при боядисване на стени и тавани, докато таванът трябва да бъде по-лек от стените. Живописните фриз, плюс декоративни панели със стени и стена между тях в същите тонове като зоната над фризата, също така позволяват таванът да се "повдига" с художествени средства.
В стаите, където естествената светлина не прониква - в мазета, бани и т.н. - за решаване на проблема с възприемането на пространството само чрез избор на цвят на стените и тавана не може да бъде. Боята отразява само светлинния поток, следователно, заедно с използването на светлинни тонове в такива помещения, е необходимо правилно да се организира изкуственото осветление.
Някои епохи и артистични стилове имат свои собствени стабилни комбинации от цветове. Това, което дава на артистите-декоратори основата да оперират с такива концепции като цветовете на италианския Ренесанс, XVIII век, времето на кралица Виктория и крал Едуард, стила на арт деко и т.н.
Италианският Ренесанс се характеризира с използването на голям брой естествени пигменти, използвани в техниката на фреска. Добавяйки цветове от спектъра на бели и черни цветове, художниците създават много тонове и нюанси. Най-често срещаните са "земни" цветове - сурова и изгорена охра и умбра.
В Европа ХVIII век, стените са боядисани във вътрешността на сграда с ниска цена и лесен за употреба лепило с темпера (в състава му често бяха жълт охра или червен оксид). Използвани и по-рядко срещани компоненти, например, кръв от едър рогат добитък, които дадоха на боята розово-розов цвят. Богатите собственици на къщите предпочитат да нарисуват таваните с темпера, докато стените са украсени с маслени бои. Последният се състои от един или друг пигмент, бяло и ленено масло. Той е популярен имитиращ текстурата на ценни врати за боядисване на дървесина, щори, елементи за интериорна декорация. Наред с популярните комбинации от цветове от бяло до ярко жълто в края на века са на мода скъпи бои флорални нюанси, както и слама, портокал, лимон, зехтин, праскова и небесносините цветя.
До петдесетте години на XIX век доминиращият цвят на английския интериор и екстериор беше зелен. Като цяло изборът на цвят е определен от индивидуалните характеристики на помещението. Стените на помещенията с недостатъчно естествено осветление обикновено стават червени, лилави, тъмно жълти или жълтеникаво-розови. В слънчевите стаи светлината се заглушава от сянка в диапазона от синьо до зелено. През 90-те години нефтените и газовите лампи заменят електроенергията. Новият тип осветление е довело до необходимостта от други цветови решения. В Англия те започнаха да правят стените на стаите леки, често бели.
В началото на 20-ти век светлите цветове се разпространяват и в декоративното завършване на стените и таваните. Като цяло, английският интериор на 20-30-те години беше доминиран от меки кремави и кафяви цветове. Въпреки това, пастелни нюанси на зелени и студени полутонове от син цвят не излязоха от модата.
В областта на стенописите съвременните европейски дизайнери активно се обръщат към опита на своите предшественици. Но те работят почти изключително със съвременни темперами и акрилни бои. Западният частен интериор е разнообразен и разнообразен. Не губете популярност alfreynaya боядисване на стени в enfilades дворец зала, бароков rocaille изобразително алегория, архитектурно и декоративно "Trompe l`OEIL" класицизъм.
Но заедно с тях растителните зоологически панели и стенописите в духа на Арт Нуво и постмодерните (в стаите за гости, зимните градини) отново са на мода. Много от тях избират илюзорна живопис по стените на дневните. Ефектът на прозореца или прозореца е предпочитан, следван от планински пейзаж, подводни коралови рифове,
Работата на изключителен художник-muralista Артър Спенсър Робъртс от интерес не само за феновете на британската монументална живопис. майстори на четката картини принадлежат на тавани и стени в двореца на Порт Lympne, построени в началото на века от сър Филип Sassoon като резиденция за приемане и почивка официални лица. Къщата и околните градини и паркове работят и да се отпуснат Харолд Уилсън, Лойд Джордж, Уинстън Чърчил, Джордж Бърнард Шоу, Томас Лорънс, Чарли Чаплин и други знаменитости.
По време на Втората световна война германската авиация разрушава част от къщата, украсена от известния художник-декоратор на балетистите на Дягилев Жозе Мари Серт, каталонеца. През 1985 г., с парите на г-н Джон Аспинал, А. Спенсър Робъртс извърши мащабна работа, за да възстанови вътрешността на т. Нар. "Живописна стая". Когато рисува таваните и стените, той използва истории от живота на дивите животни. Като художник-животворник А. Спенсър Робърт придобива опит по време на военни операции в подножието на Хималаите. Често трябваше да отиде в джунглата, където наблюдаваше навиците на дивите животни. По стените и тавана на просторната стая на "живописната стая" майсторът рисува над 220 вида животни и птици. И всичко това на фона на величествените заснежени планини, сред тропическите джунгли и по бреговете на дълбока река.
Цветният дизайн на стените и таваните изисква не само художник-декоратор, но и клиент на известни познания за съществуващите стилове. Задачата за декориране на стени може да се извършва само от професионалисти. Това става по-труден, ако интериорът също планира да рисува тавана.
Сега търсенето на картини за стени и тавани постоянно нараства. За съжаление, не много занаятчии са в състояние да направят това професионално и стилно. Да се надяваме, че търсенето генерира предложение и ще донесе живот на това красиво и древно изкуство.
На мястото на епохата на минимализма, донесе в домовете ни "чисто бели стени," идва така наречената ера на индивидуализма, въз основа предимно на изпълнение, в околността най-съкровените желания на индивида. Съвременни тенденции в декорацията добре дошли всички стандартни и нестандартни форми на изпълнение на човешкото въображение, сред които рисуват стени и тавани на латекс. Нищо чудно, че е време да се роди на такива творци като Felici, са в състояние да опровергае творчеството му привидно неизменни закони на Вселената, например - перспективата. След като веднъж сте виждали работата си, разбирате, че такова творчество може да промени не само перспективата, но и състоянието на съзнанието. Съгласете се, че има стени и таван, способен, благодарение на своя дизайн, а не само да се скрие дефекти или нежелани елементи вътре в сградата, но и да носите в света на фантазията и визуални илюзии в този случай не е лесно лудост. Това е по-скоро желание да направите вашия свят по-хармоничен и да запълните собствените си емоции с безлично пространство.
Създайте изящна картина на стени и тавани - не е лесно. Тук се нуждаете от умения, художествено образование, опит и познания за най-новите технологии. В крайна сметка, дори и боядисване на стени и тавани картини, изработени в техниката, че е дошъл до нас от дълбините на XXI век, модифициран с помощта на най-новите цветове и нови методи за тяхното приложение. Настоящите майстори носят собствените си познания и химическата промишленост, техните постижения в боядисването на стените и бояджийските тавани. Така че, наред с традиционните темперни и маслени бои, здраво установени в "палитра" на съвременния качество художник акрил и не избледняват, миещи се и не се пере боя с течение на времето, част от които са добавили "haytechny" Fluorescent или "романтичен" перла. За да създадете уникални ефекти, художникът, който прави картини на стените и тавана боядисване, като се използва восък и лак, което от своя страна влияе върху способността на живописта до по-дълъг живот.
Невъзможно е да се опише боядисването на стените и боядисването на тавани, без да се споменава най-изисканият прием - фреска. Италианската дума "фреска" е много подобна на английската "свежа", и разбира се, това означава същата - свежест. Боядисването на стени в тази техника се извършва върху все още мокра варовити основи с бои, предварително разредени с част от водата, така че фреската е не само красива, но и издръжлива, тъй като е устойчива на светлина и влага. В техниката на стенописите може да се направи не само боядисване на стени, но и боядисване на тавана, освен това на различни повърхности и да бъде на всякакъв размер. Важно е, че стенописите в техниката на фреска "без шум и прах" могат да се извършват в завършена стая. Модерна техника за рисуване на класически стенописи е "изкуственото стареене", което дава на новата стая вид на "патримониално имение".
Боядисването на стени, а още повече боядисването на тавани изисква сериозен подход и значителен опит. В допълнение към чисто техническите аспекти и художествени техники, също изисква подход дизайн, защото изкуството живопис стени и тавани боядисани трябва органично се вписват в съществуващата интериора, но и да се комбинират с циментова замазка, мазилка и мебели.
- Изкуство живопис на стени и тавани. Услуги на художника Евтините!
- Боядисване на стени
- Стенопис в интериора
- Auro естествени цветове - детски дизайн, безопасни бои за стени, безвредни бои от дърво, подово…
- Тапет залепване цени тапети залепване Тапет залепване цена
- Изкуството, вместо тапет, изцяло за боядисване на стени
- Стенописи във фрески
- Тапети в банята
- Боядисване на стени - по поръчка - художествена работилница bm khnum
- Изкуство живопис, като декор на интериора
- Произведения - боядисване на стени, lincrusta, стенописи Воронеж
- История на стенописите
- Декоративно обзавеждане на стени на помещения
- Материали и видове изпълнение на стенописи
- Стенописи за стенопис
- Ние боядисваме стените във вътрешността на апартамента снимка на идеята за живопис
- Боядисване в дневната
- Монументална живопис и живопис
- Боядисване на стени - модерна и световна живопис - картини на художници
- Боядисване в стенописи на картини на Ростов на Дон
- Какви бои и материали за боядисване на стени са боядисани стени