Стареене оцветяване

"Стареене модели на технологии в мащаб 1:35" Полюс Андрю Оуен, Ванкувър, Канада.

От преводача:

Срещнах тази статия, когато бях просто обучение на уеб ресурси, и беше много щастлив. Бях възхитена, защото нямаше да напише този материал по-добре от самия Пол. Моите възгледи по въпроса за разглеждане са подобни на автора, доколкото на последния конкурс на IGMC спонсорирах наградата за "автентичното си оцветяване". Надявам се да повторя този опит на следващата изложба. Междувременно, веднага щом получих писма с молба да кажа "за рисуването", не мислех за нещо по-добро, отколкото да помоля Пол Оуен да разреши превода и публикуването на статията ми на уебсайта ми. Надявам се да ви хареса, DSh.

"Мъдрецът не казва нищо ново, той само гледа на нещата по различен начин", А. Тихомиров, "Тракторите"

Основната идея на модела "стареене" ("weathering" - стареене в атмосферни условия, DS) е, че той (моделът на BTT) не изглежда нов, използван със следи от експлоатация. В същото време, "стареенето", като такова, не е, както ако не се претендира от други моделиращи, панацея за сглобяване на боклука. Типичен "стандарт" за стареене "за днес е последователното прилагане на тъмно пране, последвано от избелване със суха четка за" подчертаване на детайлите ". В резултат на това моделът изглежда много впечатляващ, но изглежда добре? И какви процеси се случват в природата, че колкото повече подробности се появяват от повърхността на истинската броня, толкова по-лек става цветът върху нея? Накратко, за да се получи ефектът от естественото остаряване, замърсяването и следите от експлоатация, е необходимо да се повтаря едно и също нещо последователно, както в живота, само в мащаб, по модел.

Както обикновено, трябва да започнем с изследване. Машините в пустинята едва ли ще бъдат намазани в калта в същата степен, както тези, които пълзят буквално "на корема" по източния фронт. Така че първо трябва да определите какъв театър и кое време на годината е било в двора, в идеалния случай - какъв вид време придружаваше тези събития, от които извадихте историческия прототип на вашия модел. Най-добрият източник, от който е възможно да се събере информация за това какво се случва с реалните машини, са самите реални машини. Като опция - тежка техника за придвижване на роудър, която в много отношения прилича на бойни превозни средства (а някои - така общо взето се използват шасито на стария "Шърманов!"). Въпреки това, несмляната, "използвана" гъсенична техника може да се види на строителни площадки, в промишлени зони и др. Също така е полезно да видите как боята върху телата изгаря стари автомобили, прах и ръжда в задната част на гаражите.

  • Ефектът е в противоречие с метода
Така наречените "стандартни" метод "стареене" BBT модели включва прилагането на тъмно измиване и последващо третиране на повърхността със суха четка за боя нюанси лек от армиращата смес. Този метод е толкова здраво интегриран с цялата практика на техническо моделиране, сто де факто е станал стандартът за оценка на качеството на картината на всякакви състезания. Като пример - преди няколко години авторът изслушва следния диалог на съдиите с неговите "Ягдантер":

- изглежда реално ...

- да, но почти не се лекува с "суха четка", какво ще кажеш за това. (и посочва един пръст на тъмно сиво Pz Аз, лекувани с бяла боя!)

Така че е малко вероятно да се предприемат такива състезания награда модел е боядисан с поне малко здрав разум, и затова авторът основава и спонсорира категория "Правилно картината" в ежегодния конкурс "VMMS Island Open шоу".

Повечето от проблемите, с които моделът се сблъсква при възпроизвеждане на реалистично оцветяване на модела, и единствената причина за популярността на "стандартния" метод, е, че има някакво объркване между желания ефект и техниката за постигането му.

Това означава, че начинаещите понякога със заоблена форма челото триене модел суха четка, като вид, тъй като е необходимо, без никакво разбиране на ефекта, произведен. Ето защо, вместо да описва различни техники на работа. Такива като "измиване", "суха четка" и т.н. би било по-логично да се разгледа по-подробно въздействието на времето, сезонното, оперативно въздействие върху цвета на БТК и как да се постигне това в мащаб по модела.
  • Хронология на стареенето
Хронология се разбира коя от събитията, засягащи появата на прототипа, се е състояла и в какъв ред по отношение на други влияния. Прототипът е бил мръсен, преди горивото да се разлее по време на зареждането, или е било замърсено, след като е било прашно, преди да пълзи по блатото или подобно? Преди да обработвате модела, трябва предварително да прецените всичко това и да възпроизведете последователно всички тези ефекти. По принцип в тази статия е посочен по-долу приблизителният ред на последователното получаване на стареещи ефекти от боядисването. Сенки, полупрозрачни през горния слой на базовата боя, камуфлаж, приложен в полето или зимен вар варовик - всичко това стои зад основното оцветяване на модела. Ефектите, придобити в процеса на работа, като размазани бояджийски покрития или стари прахове, се появяват по-късно. След това, временни ефекти като ръжда или петна масло. И най-накрая, мръсотия, сняг, прах - се появяват на всичко отгоре.

Трябва да се отбележи, че вероятността материалите, използвани за производството на този или на този ефект, да повредят предишното покритие. По този начин водоразтворимо акрилно промиване, за да се получи прашна повърхност, може да унищожи вторичния камуфлаж, прилаган преди това от темпера. За да се предотвратят такива нещастия, трябва да се използват покрития на базата на бои на различни основи, например редуващи се акрилни и маслени бои.



Ефекти на стареенето

Предполага се. че моделът е напълно запознат с такива понятия като "smyvka" или "dry brush" (ако не, можете да погледнете страницата [Soviesets] - по същия начин, DS). Разбира се, търпението и практиката са единственият начин да се подобрят уменията. Много е полезно да проверите тези или други ефекти върху скрап, стари модели, важно е само да запомните, че покритието върху тях е било предишно.

Изброените по-долу са всички ефекти, които могат да бъдат възпроизведени по модела.
  • Повреда на боята.
Често пренебрегваният аспект на стареенето е обичайните оперативни щети. Започвайки с леки вдлъбнатини върху калниците и завършвайки с напълно откъснати крила - всичко това създава впечатлението за нова, използвана техника. За да бъде толкова убедителен, колкото за естествения обект, е необходимо да се пресъздаде естеството на тези щети върху модела. Би било грешка просто да се отопляват и огъват тези детайли, много по-добре е да се приведе дебелината им в мащаб и след това да се огънат клещите. Резултатът ще бъде много по-реалистичен. Най-често повредени в областта са тънкостенни части от бойни превозни средства, като крила, кутии с инструменти. багаж, калници. Влошаването на детайлите не е трудно, но изисква известно търпение. Като опция - можете да фиксирате шкурката върху блок от дърво или пластмаса. Техниката на охлаждане е абсолютно същата като при обработката на вакуумно формовани модели. Криволинеарните площи се обработват на няколко пъти с ръчно парче шкурка. Основното нещо е да не се втурва, осигурявайки еднаква дебелина и да не прегрява пластмасата по време на интензивната обработка. Управлението на дебелината е удобно да се извърши в лумена, докато не получите резултата "във вестника". Понякога, обаче, по-лесно да се замени част от домашна тънък лист от пластмаса (0,0050 "или 0.12 mm) или калай, мед, месинг и др

Сега, когато частта съответства на дебелината на скалата, тя може да бъде деформирана. Направи си заслужава ума - за вдлъбнатини могат да бъдат чрез поставяне на нещо, което не е много трудно (добър "ненужни" в корицата на книгата картон) vdarit приблизителен твърд предмет. За да получите кривите - да огънете частта с клещи (кръгли клещи, DW). Обикновено можете да опитате детайла "на зъба" (сериозно!) С добър резултат (ако зъбите не съжаляват, DSh). Не се препоръчва да загрявате инструмента или самия детайл - частта ще изглежда смазана, но не е естествено деформирана.

Това - що се отнася до общия подход към деформациите, аз съм сигурен, че на практика ще обогатите своя опит с различни ефекти. Сега нека да преминем към специални ефекти.
  • Вдлъбнатини от черупки.
Често при силно бронирани предмети снарядите не пронизват стените, оставяйки характерни следи от вдлъбнатини. Симулирането на този ефект върху мащаба е достатъчно просто и завладяващо. Преди всичко парче дебел полистирол трябва да бъде залепен правилно на гърба на "бронята" и да бъде оставен да изсъхне напълно. С помощта на тренировка с топка глава - да изберете дупка дупка (обаче - можете да и пробиване на подходящ диаметър, най-важното - nakernit дупка, DSh). опитвайки се да не я ореже твърде здраво. Смесване на малко "Milliputa" (или всяка друга епоксидна или полиестерна замазка, DS). запълнете дупката до нивото с повърхността на "бронята". Малък приблизителен обект на кръгло сечение, годни задната част на дръжката на тънка четка (да, дори тъп нокти, най-важното - за смазване всичко, за да палто не е заял, DS). забиват се в шпатула, за да образуват вдлъбнатина "снаряд". В този случай се образува пръстен фланец. Предимството на метода се състои в възможността за неговото повторно повторение, докато не се получи задоволителен резултат. Въпреки това се препоръчва да се изследват снимки на истински автомобили.
  • тониране
Ако не старее в себе си, създаването на качествен нюанс върху цвета на модела е доста неприятна афера само по себе си. Обикновено се използват тъмни измивания. Известно е, че миенето е доста капризна техника. Като опция можете да посъветвате оцветяването на подобен нюанс - използвайте тъмнокафяв цвят за тъмно жълт фон, тъмно "зелено орехче" за зелено и т.н. След това аерографът дава малко засенчване на тънко покритие от основния фон. Вижте сами как ще се събере по-тъмен тон в пукнатини, дупки или дупки. Отново само вашата лична практика ще бъде ключът към успеха.
  • Изчезнала боя
Многочасово излагане на боя и лак във въздуха под горещото слънце води до значително изясняване. Това е особено типично за африканския театър или степите на Южна Украйна или Русия. Тези ефекти са типични, отново за летните компании, затова проверете историческите справки за използването на вашия прототип. За обикновеното ежедневно осветление можете просто да добавите 10% от обема на бялата боя към основния тон и леко да издухате модела си отгоре. За значителен осветление избелена лъчи на пустинното слънце резервоар / APC има смисъл myagkoykorotkovorsistoy четка, за да търка светлата пастел (тя не се опитва да "свалят" фините детайли на повърхността). За тези, които използват Tamia боя, можете да препоръчате добавяне на 20% Flat Base и 10% Flat White разредени с 20% и внимателно да изгорите този смесен модел. Резултатът ще бъде повече от реалистичен.
  • Специални случаи на осветление
Зимен бял цвят.

Обикновено в покрити със сняг зони, BTT е покрита в бяло. За германската технология това най-често беше водно суспендиране (смес) на водна основа (варовикът също беше широко използван в Червената армия и съюзниците, DS). Това временно камуфлажно покритие се нанася от пистолети, четки, парцали, метли, до изпръскване от кофата (таза). Най-удобно е да се възпроизвежда това върху модел с използване на артистични водоразтворими бои (темпера PVA, DS), разтваряне и нанасяне на четка, както на истински прототип.

Понякога обаче се използват пистолети и пистолети. За да симулирате подобно покритие, трябва да разредете пейнтбола равномерно и да нанесете тънки слоеве върху модела върху основната боя, оставяйки малки петна и по-плътни петна.

Водоразтворимите бои се предпочитат, тъй като е много по-лесно да се симулира последващото стареене на покритието. Области заличени получава замазване ако частично потеглям слой мастило е леко навлажнена Q-Tip (или лента, влажност премахва адхезия (лепливост, DSH). За да се симулира протриване може да се приложи, намокрена клечка за зъби (или заточени мач, DSH). Препоръчителна практика и не забравяйте чувството Мерки, ако не искате да получите небрежен модел.



Водоразтворим вторичен камуфлаж

За да се симулира прилага в областта на средното камуфлаж (например, тъмно зелено / кафяво в Вермахта по време на Втората световна война) често е много по-удобно да се използва водоразтворим (не акрил) боя изкуство. Ако те се разтварят и нанасят с четка, а след това благодарение на полупрозрачния си ефект, те ще получат бледо "избледняване" покритие.

Важно е да защитите резултата с лак, защото ако използвате боя на водна или алкохолна основа за по-нататъшно стареене, съществува риск от повреждане на предишното покритие. Въпреки това, много емайли и лакове могат също да "смажат" фините ефекти, които толкова внимателно се опитахте да постигнете. По-добре е да експериментирате предварително.

  • Повреда на покритието на боята
Симулирането на ожулвания върху боята изисква внимателно планиране на процеса, защото ако отлепите боята, ще се появи гол метал и на някои места - грунд. Така че, преди да покриете повърхността с основния слой, предварително симулират "метал" и грунд. Фигура 1 показва типична картина на повредено покритие - видимо (от центъра) и чист метал, слой от ръжда, грунд и ненарушено боядисване.

За да получите този ефект, можете да направите следното:

    1. "Метализиране" на повърхността, след изсъхване - затворете маската ("Mascul", "цветен стоп" и т.н.)
    2. нарисувайте слой "ръждясал метал" и отново покрийте с маска, така че остава "ореол" на ръжда около "метала"
    3. повторете стъпка 2 за "грунд"
    4. И накрая, нанесете основно покритие от основната боя.
Повечето моделири, включително авторът, са достатъчно нетърпеливи да направят всичко това за всеки петно. Освен това е просто непрактично за малките "насилници". В този случай е по-лесно да се работи със суха четка, започвайки от "грунд", като продължава с "ръжда" и завършва с "метал". Помнете - основното нещо е да не прекалявате!
  • ръжда
Светлинен ефект ръжда може да се получи със суха четка емайллак, авторът предпочита да направя Testors Rust като най-реалистичен. За упорита ръжда може да бъде предварително покрити с повърхностен слой от смес от PVA и се разрежда абразивен препарат (например "комета" или "Аякс" е по-кратък от живота черупки почистени, DSH). Predvaritlno покритие пресъхна кора тъмнокафява боя, суха четка vysevtlit повърхност по-леки нюанси на ръжда ryzhego.Poteki да симулирате пастели, но е важно да се помни, че само в много, много необичайни ситуации (например, не спирай дъжда в продължение на седмици) оборудване (ако не лъже в депо) придобити подобни ефекти. Накратко, макар че "изглежда", по-добре да не го прави.
  • Мръсна мазнина
Такива боклуци покриват двигатели и други части, ако са смазани изобилно. Това е основно смес от двигателно масло и прах. Най-лесният начин за симулиране на плътно измиване е черен, с добавяне на сиви и зелени мастила. За много замърсени повърхности можете да добавите малко тъмно кафяв пастелен прах към измиването.
  • мръсотия
Нанасянето на мръсотия върху модела - сравнително деликатно покритие, неточността може да доведе до "не" всички предишни усилия. Въпреки това, след известно проучване на моделите на замърсяване на реални машини и някои практики, този процес може да стане един от най-приятните. Например (пропорции приблизително равни):
  • Tamiev боя (акрил), цвят - в зависимост от специфичните условия, например - плоска земя (земни XF-52, DS)
  • Художествена водоразтворима боя
  • PVA
  • Пълнител (всеки - пресяван пясък, зъбен прах, но най-малко смляно кафе)
  • Влакна - имитираща трева (в оригинала - "Static Grass", DSh)
Всичко това се разрежда с вода до консистенцията на пастата за зъби. След като сместа е готова, ръководена от снимки на природни обекти, четката се нанася върху модела с четка. Периодично четката трябва да бъде намокрена с вода, за да се улесни процеса на "мръсотия". "Мокър" мръсотия може да се получи чрез покриване на разредения PVA, "сух" - триене на четката смачкани пастелни земен сянка.
  • сняг
Смес от сода и PVA е добра имитация на мокър сняг. За да получите "сух сняг", същата смес трябва да бъде покрита с една и съща сода от върха. За да симулирате рима или замръзване, нанесете бяла боя със суха четка. Основното нещо е да не прекалявате така, че да не прекалявате прекалено много.
  • прах
Прахът е най-характерният признак на използвания BTT. Прахът може да бъде симулиран по един от трите начина, в зависимост от ефекта, който искате да получите.

Възрастен прах

Можете да нанесете няколко слоя разредени цветни земни нюанси. Боята се нанася с четка (по принцип - същото измиване, само по-леко спрямо базовия цвят, DS). Метод - диаметрално противоположни класическия метод на избелване суха четка и изпъкнали части с умерена температура най-реалистична, тъй като прах се събира в живота е в пукнатини отвори, вместо издадените части. Можете да изсъхне със сешоар, главното е да не разтопите модела.

бърсане

С аерографията, за да издухате модела, основното нещо в същото време не е да се втурнете, а вместо това ще получите вместо прашен моделен модел, боядисан със земна боя.

Лек прах

Натрошените пастелни креда се нанасят с мека широка четка. Опитайте се да получите покритие в един пропуск. Този метод е универсален за всеки модел. Дъждовната вода може да бъде получена чрез поръсване на вода след модела.

пастел

По принцип е подходящ всеки артистичен (цветни пастелни пастели) с различни цветове на земята (най-удобно е да се получи пастелна прах, да се избърсва тебешир върху кожата, DS).

Закрепване на покритието с лакове

Не се препоръчва. Най-често покривайки модела с лак (емайл или акрил, без разлика), целият ефект се губи върху пастел и моделът става по-тъмен. Единственият начин да избегнете непланираните пръстови отпечатъци е да оправите модела на стойка и да го вземете само за него. Ако обаче са се появили "пръсти", те могат да бъдат скрити, като изтриете още няколко пастели.
  • Петна от нефт и гориво.
Най-удобно е да се приложи с помощта на измиване. Въпросът за това, кое цветово гориво, по-скоро спорно, решава по свое усмотрение, добавяйки малко зеленина към измиването, дава добър ефект. Номерът е, че за да получите горивни петна е по-добре да не ги нарисувате сами, а да повлияете на създадените преди това ефекти. По този начин горивните петна най-често завършват процеса на стареене на модела. Най-удобно е пеленото масло да се измие с тъмно кафяв цвят (естествен Umbra, DS). Това измиване изхвърля нанесения преди това пастелен прах. За стари петна - те могат да бъдат на прах (четката оставя следи!) На върха на пастел, самият пастел седи на влажни места.

Макар че нито една от споменатите по-горе оцветяващи техники не е сама по себе си, считам, че самата концепция е важна, при която полученият ефект е по-важен от техниката, използвана за получаването й. Надявам се, че това е полезно за читателите при създаването на реалистични модели.

Написано от Paul A. Owen Copyright © Април 1995 Всички права запазени

Превод Шумаков DV с разрешение на автора. © 1999

За оригиналния текст вижте Track-Link

Споделяне в социалните мрежи:

сроден
Поддържане на намотките на двигателяПоддържане на намотките на двигателя
Програма за обучение Тема 7 Неизправности на електрическото оборудванеПрограма за обучение Тема 7 Неизправности на електрическото оборудване
Декупаж върху дървоДекупаж върху дърво
Декоративна мазилка от полиуретан във вътрешността на апартаментаДекоративна мазилка от полиуретан във вътрешността на апартамента
Етаж на терасата снимкаЕтаж на терасата снимка
Завършване на тоалетната с PVC панелиЗавършване на тоалетната с PVC панели
Затопляне на основата на банятаЗатопляне на основата на банята
Моята Мадона, ако нямате статияМоята Мадона, ако нямате статия
Боя за бетон със собствени ръцеБоя за бетон със собствени ръце
Изпитване на трансформаторно маслоИзпитване на трансформаторно масло
» » Стареене оцветяване