Термо-сублимационен печат на практика - форум за затваряне

Форум за CISS

Термосублимационен печат на практика

AngelOK 28 ноември 2008 - 23:31

Специално създаден за тази тема, за да се съберат там най-много информация, свързана с termosublimatsonnym движещи се изображения върху текстил / керамика / метал и от други продукти, покрити със специален полимерен състав.

Postrayus най-голяма, за да опише целия процес и да споделят с всички подробности по случая, тъй като той го научите сега и вече има няколко нюанси, силно влияе на качеството на крайния резултат.

Малко теория.

Тази технология предполага използването на:

- специална хартия за термо-сублимация (да не се бърка с термичен пренос!)

за трансфер сублимация хартия се отличава от всички останали по това, че има специално покритие, което не абсорбира мастило дълбоко в слой на самата хартия, и по този начин не им позволява да се разпространява по повърхността. Поради това по време на прехвърлянето мастилото ПЪЛНО преминава през газовото състояние от хартията към получената повърхност. Можете да използвате матова хартия, но след това изображението ще бъде по-малко светло и наситено, тъй като част от мастилото остава в хартиения слой. Гланцираната фотохартия не е подходяща за използване при термо-сублимационен трансфер, тъй като покритието, което образува блясъка, ще се прилепи към повърхността, върху която е приложено изображението.

- специални термо-сублимиращи мастила

tremosublimatsionnye мастила се различават от всички останали от присъствието в състава вещества, които, когато се нагряват бързо стават газообразен и IMT начин чрез действие на налягане г пас podgotolvennuyu peverhnost навлизане в специален слой и се фиксира в нея. Ето защо, сублимационни мастила са много подобни на пигмента и изискват особено внимание на принтера, който използвате - имате нужда от време, за да се измие мундщука и следи за състоянието на дюзите за печат на главата - редовно публикуват и prochitski, в противен случай парникови газове ще стане безполезен.

- 4 или 6 цветен принтер, работещ върху пиезоелектричната технология за подаване на мастило на хартия с помощта на CISS (всеки тип)

- специално приготвени продукти за прилагане снимки (ризи / съд / чаша / рогозки / пъзели / запалки / за отваряне / плочи / плочи / керамични овали, и т.н.)

- термитер, с възможност за програмиране на необходимата температура, времевия интервал на експониране в пресата, аудио и / или визуална аларма за контрол на процеса.



Принцип на рисуване. Под действието на температура, мастилото се прехвърля в газообразно състояние и да проникне в най-горния слой на продукта, е фиксиран в него, по същество дифузия настъпва - смесване на частиците на боядисване с повърхностния материал на продукта мастило. За да проникне точно в мастилото, е необходима не само температурата, но и налягането, което гарантира плътно прилепване на хартията с мастилото с повърхността, към която е приложено изображението.

Изображението, подготвено в графичната програма, се отпечатва на хартия (нека приемем, че тук и по-нататък всичко свързано с хартията, мастилото и продуктите е описано в използването на материалите по-горе). Тъй като хартията за трансфер с картината се обръща за да се свържете с повърхността на принтера, преди да отпечатате изображението трябва да бъде отразена хоризонтално, или, например, за да прочетете думите, които трябва да прав :) преди да изпрати голяма партида печат - уверете се, че изображението огледално! Обикновено излагам "Mirror" в драйвера на принтера за настройките за печат и проверявам "Preview", за да се уверите, че е отпечатано правилното изображение.

Отбелязвам, че отпечатаната снимка значително не съответства на наситеността на цветовете на това, което виждате, когато печатате с конвенционално мастило на обичайната фотохартия за мастиленоструйни принтери. Тя ще изглежда по-бледо и значително. Някои цветове обикновено са значително неподходящи за това, което трябва да бъде. За да постигна максимална оцветяване, експериментално стигнах до следните настройки в драйвера на принтера (Epson 1410): типа хартия е Epson Ultra Glossy, качеството е Photo RPM.

След отпечатването на изображението е необходимо изображението да изсъхне за 20-30 минути. Това е необходимо, тъй като мастилото се абсорбира в хартията минимално, за да се стигне доколкото е възможно по време на нанасяне върху повърхността на продукта. Ако погледнете отблизо, веднага става забележимо, че мастилото е на хартия, а не в него. Така че те не течеше, хартията е покрита със специална смес, която се определя лесно от сцепление на мокро пръсти (не бъркайте с страна на хартията, когато печатате! В противен случай, изображението почти не се включите продукта). В тази връзка, ако неволно докоснете изображението (което е неизбежно при отрязването на приложението), можете лесно да смажете мастилото. Особено това ще се случи по време на залепване на апликацията върху продукта.

Също така искам да обърна внимание на такъв момент като изкривяване на хартията. Може би това се дължи на голямата сухота в стаите, особено през зимата, с централно отопление. Буквално след няколко секунди след изваждането от купчината листове може да се наблюдава точката на усукване - което може да доведе до засядане на хартия в механизма за подаване на хартия или конфитюр. Следователно е необходимо да обърнете внимание на този факт и да предприемете действия, за да избегнете проблеми при печат. Аз изправям хартията по обичайния начин на плоския край на масата и след като я вмъкна в принтера веднага изпращам заданието за печат.

След като изпеченото изображение е изсъхнало (20-30 минути), необходимо е да го подготвите за полагане върху продукта - обикновено тази операция намалява до рязане и изрязване на ненужни парчета хартия.

Nuance. Бъдете внимателни! При печат, ръбовете на хартията може да се оцветява с мастило от края, който се натрупват с течение на времето върху вътрешните части на принтера - най-напред, че е трудно да се изпусне, но след прехвърлянето (особено тениска, която обикновено е нищо, за да намали не е необходимо), ще видите лента в краищата на изображението , съответстващи на краищата на хартията, които ще бъдат почти невъзможни за премахване, в резултат на което отпечатаното изображение ще изглежда небрежно. Лично аз имам да се избегнат тези неприятни изненади изникват ножицата всичко свършва за да сте сигурни, че нищо излишно в повърхността на продукта няма да падне.



Утре ще опиша напълно процеса на създаване на този кръг (една от заповедите)

Пост редактиран от AngelOK: 22 май 2009 - 10:01 ч

AngelOK 29 Ноември 2008 - 03:02

Чаша (керамика)

Както вече беше посочено по-горе, всеки продукт, който се прилага към него с помощта на технологията за термо-сублимация, трябва да има повърхност, подготвена за тази цел. Всички керамични продукти за термо-сублимация са специално обработени и имат външен слой, в който се разпръскват мастилените двойки. По същия начин всички други продукти в твърдо състояние се приготвят фабрично от почти всеки материал. За максимално прилягане на повърхността на хартията с шаблона целевата повърхност трябва да има идеално плоска и гладка повърхност. Обърнете внимание на покупката на консумативи за този факт, тъй като често е възможно да се срещнат много продукти с много лоша качествена повърхност, която има примеси, неравности и грапавост, които незабавно ще повлияят върху качеството на печата.

Така че имаме стандарт, най-често срещаната керамична чаша с бял цвят. Моля, имайте предвид, че всички продукти за тази технология на приложение имат WHITE повърхност или много светлина в други цветове. Можете да се срещнете и по-богати цветове, но в този случай се прилага изображението ще бъде силно ограничена в интервала от цветове е обикновено тъмни цветове (черно, тъмно червено, тъмно синьо - в зависимост от цвета на фона), в противен случай светло място просто няма да се вижда на повърхността, защото всъщност прехвърляте мастило от бяла хартия, поради което последователната повърхност трябва да има същото качество на белота. Това ви позволява да прилагате изображения с фотографско качество.

Няма да вляза в подробности за творческия процес на създаване на изображение за рисуване.

На първо място това зависи от нуждите на клиента, и често са ограничени до развитието на оформлението на желанието си, и (по-рядко) фантазия, както и, като правило, предложеният материал (снимки, лога, граници и др.) Но въпреки всичко това, е абсолютно необходимо, един или друг начин, за да има набор от готови тематични изображения, които винаги могат да бъдат използвани, за да компенсирате колаж качество, дизайнерски елементи или т.нар емблематичния образ: Коледа, Св. Валентин, рождени дни, 8 март, и т.н. ,

Искането на клиента беше да създаде изображение на крушка с цел да го дари на рождения ден на приятел. Снимка на момчето за рожден ден и желание да направите чашата "забавна, забавна, както Лех - весел човек и душата на компанията". Дизайнът е избран от популярната хумористична програма "Комедия Клуб" и вмъкна снимка на виновника на празника (снимката по мое мнение беше избрана добре). Персонализиране продукти, реализирани чрез прилагане не само снимки, но и прякорът и името на лицето, на което беше представен. По-долу има две фигури: готов колаж и обърнато огледално изображение, готово за разпечатване. За да се увеличи площта на кръговете за изображението, размера на изображението sootvetstoval височината и дължината на диаметъра: 95h200mm минус 3 мм отгоре и отдолу (което извадим настройки за печат), за да се вземе предвид като извитите части на кръгове (отгоре и отдолу).

готов колаж:

огледален за отпечатване:

В диалоговия прозорец за печат, е необходимо да настроите изчислява височината на изображението, при положение, че ние трябва да се оставят поле за извитите части на кръгове за най-малко 3 мм отгоре и отдолу. За тази цел зададохме височина на изображението 95-6 - 89 mm, дължината ще се промени автоматично. Ширината на лист A4 210 милиметра, 205 mm дължина на изображението Оказа се, че просто достатъчно, за да се поберат на изображението на страницата (в противен случай водачът автоматично ще отрежете prinetra незначителни милиметра в ляво и дясно) върха оставям 10 мм като резерв за културата.

След отпечатването на снимките дават го да изсъхне в продължение на 20-30 минути и akkurtno офис нож изрежете горната и долната част на изображението, като добави до 3 мм на празен лист хартия от началото на изображението, за да се получи правоъгълник 95 mm висок (височина окръжности) - го правя на око.

Сега трябва да поправите приложението върху чашата. За да коригирате Хартиените чаши върху тялото, можете да използвате свойствата на лепила стикери хартия - те stavlyayut остатъка след загряване и натиск процедура или натиснете, за да се използват най-често срещаната боя sotch, Отори лесно идва от ръцете и много евтини. Трябва да защитете приложението, в противен случай рискувате да получите изкривено изображение, разпределено неравномерно около чашата. Сложете чашата на плоска повърхност, нанесете напечатаната страна върху повърхността й и я подравнете с повърхността, върху която има чаша. Т.е. всъщност ние просто пускаме хартията дотолкова, доколкото тя ще стигне до повърхността. Уверете се, че изображението е поставено симетрично по отношение на дръжката на чашата. След това поставете стикери от двете страни.

Това е всичко. Чашата е готова за изпълнение чрез температура и налягане.

Преди да включите пресата и да започнете процеса на прехвърляне, уверете се, че сте вкарали чашата в матрицата, че тя е захваната в нея с леко уплътнение и плътно увита около целия диаметър. Ако трябва да излезе, е необходимо да регулирате затягащата сила в рамото на лоста до сила на затягане, в противен случай мастилото ще се прехвърля много слабо. Достатъчно усилие за пресоване до такава степен, че не можете да премествате чашата под формата на пресата с уверено ръчно движение. Опитайте да поставите чашата точно в средата на термоформите, така че при хванете дръжката да не пречи на детайлите на пресата. Желателно е преди цялата процедура да се практикува няколко пъти и да се помни в коя позиция е необходимо да се постави чашата във формата.

В инструкциите за термопресоване се препоръчват следните параметри при прилагане на изображението върху керамиката: 180 градуса и 120 секунди.

В моя случай не беше достатъчно.

Идеалният резултат за мен беше при температура 185 градуса и 240 секунди.

жалко опция

Споделяне в социалните мрежи:

сроден
Завършване на стенитеЗавършване на стените
Фитинги за фиксиране на стелажи към стенатаФитинги за фиксиране на стелажи към стената
Термо кутия за зеленчуци Мазе за балкон Как да запазим зеленчуците през зимата на лоджията…Термо кутия за зеленчуци Мазе за балкон Как да запазим зеленчуците през зимата на лоджията…
Занаяти за интериорЗанаяти за интериор
Прозрачните слънчеви панели са станали по-ефективниПрозрачните слънчеви панели са станали по-ефективни
Как да направите цветя от хартияКак да направите цветя от хартия
Декоративни панели от тоалетна хартияДекоративни панели от тоалетна хартия
Пролетни цветя от хартияПролетни цветя от хартия
Идеи за декориране на къща за ВеликденИдеи за декориране на къща за Великден
Звукоизолация в апартамента - ремонт - нов форум VituciЗвукоизолация в апартамента - ремонт - нов форум Vituci
» » Термо-сублимационен печат на практика - форум за затваряне