Артистична декоративна боя за сурова мазилка

Живопис върху сурова мазилка - изкуството във вашия дом

Периодично се разхождат по улиците на градовете, стари сгради, ще храмове или просто гледане на филми, нашият поглед се основава на произведенията на изкуството, които са направени директно върху фасадите на сгради или на закрито на стени и тавани. Този стил на рисуване се нарича боядисване върху влажна мазилка или стенопис. Този тип живопис датира от второто хилядолетие преди Христа, както и в Егейско културата, хората вече са започнали живопис, боята, където използваното свързващо вещество казеин или лепило.

Живопис върху влажна мазилка

Техниката е подобна на "secco" или боядисване на стени върху суха мазилка. Материалите в този период бяха лесно достъпни, технология е съвсем проста и издръжливост и практичност на продуктите е силно повлияна от популярността на стенописите в античния период. В периода на раждането и просперитета на християнството живопис върху мазилка придоби популярност при декорирането на вътрешните и външните стени на каменните църкви и катедрали. В древната руска живопис по стените е смесена. Боядисването с водни бои върху сурова мазилка се допълва с техника за термо-лепило (горна регистрация и фон) с различни свързващи материали (животни, растителни лепила и яйца). По време на Ренесанса, овладяването на изкуството на стенописите стана фундаментално в измерването на уменията на художника. По това време в Италия фреската достигна най-високата си точка на развитие.

Видове техника за мазилка



Боядисване върху гипс в банята

В Италия с дълго време след вземането на решение относно структурата и състава на писмото и пълното изпълнение на скицата е направено оформление от картон. На него художникът напълно възпроизвежда мислите, цветовете и структурата на картината в пълен мащаб. Ако картината беше голяма, повърхността беше разделена на части. Разделянето се извършва по протежение на контурите на частите, обикновено в района на потъмнените участъци, така че по-късно шевът на разделянето на цветовете едва се забелязваше. Контурите на цветята бяха прехвърлени чрез пробиване или пробиване през проследяващата хартия и поръсване с въглищен прах. Подготвителният слой, за да се изключат петна върху боята, се нанася с слой от 3 до 5 мм и внимателно се заглажда.

Артистичната мазилка е по-скоро трудоемка в природата и изисква много опит в работата с нея. До четката лесно да се промъкнат на работната повърхност - живопис става и когато тя започва да напусне вдлъбнатини на повърхността, след това боята вече не прониква дълбоко в мазилката и е бил защитен. Тази секция се изрязва и се нанася нов слой, но едва тогава продължава боята. Техниката на боядисване върху мазилка е много оригинална: първоначално се прилагат само светли цветове, според подготвената скица, след това средните и едва след това тъмни. После, напротив, от тъмно до светлина, като по този начин дават светли цветове, които да поглъщат и коригират онези места, където са прекалено избледнели. След приключване боядисване и пълно изсъхване на повърхността на разтвора се полира и почистен восък и изсушени части незаети земята внимателно отстранена от предишния слой.

Технология на изработката на гипс

Технологията на производството на гипс се основава на естествените свойства на вар по време на сушенето, постепенно преобръщане от течност до относително твърдо вещество. Повечето от процеса зависи до голяма степен от качеството на вар. За производството на гипс за стенописи трябва да се вземат най-новата топ клас вар, което е производство на добре изгоряла и "изнесе" обилно с вода. По време на процеса на охлаждане е необходимо да бъдете изключително внимателни - вар, когато е в контакт с вода, става много горещ. След като сме изпили цялата вар, тя се нуждае от време, за да се утаи във вода или във влажна среда колкото е възможно по-дълго.



Пълнители за мазилка под боядисване върху мазилка, често използвана тухла трохи. Неговите предимства, че суровото решение, когато вода, която присъства в чипове, изсъхва по-бавно от удължава времето на мазилката по време на полагането на изображението. Ако туната не е достъпна по някаква причина, препоръчително е да я замените с речен пясък, тъй като има неравномерно зърно с повишена плътност на прилепване. И ако смятате, че мазилката изпълнява във фреска ролята на лепило, закрепващи пълнители, покритието ще бъде много по-силно по своя характер. Също така са важни пълнителите от ленени влакна и нарязан коноп. Те намаляват крехкостта на слоя, като осигуряват допълнителна устойчивост на деформация и пластичност.

Преди да нанесете мазилката върху стената, трябва първо да я подготвите правилно. Ако работата се извършва върху бетонна стена, е необходимо да се направи неравномерно чрез отвори, чипове и отвори за по-добро сцепление с нея. За това можете да използвате перфоратори или ролкови винтоверти. Ако работната повърхност е била преди това измазана, старото покритие трябва да се отстрани и на места, където не се отстранява, е добре да почистите праха и старата боя.

Разтворът се нанася в два или три слоя върху добре навлажнена повърхност. Първият слой с това приложение се оставя да изсъхне добре и след това се навлажнява с вода, докато се абсорбира напълно и другите два се полагат. При нанасяне на следващите слоеве повърхността на мазилката се почиства със суха шпакла от варовиковите образувания. При процеса на сушене всяка боя върху влажна мазилка обикновено прави малко свиване. Съответно, колкото по-дебел е разтворът, толкова по-малко е нивото на свиване. Всъщност количеството вода трябва да е минимално, така че шпатулата, залепена в нея, да изсъхне (един начин за проверка).

Технология на писането на стенопис

Писането на стенопис трябва да е бързо, но не си заслужава да бързаме. За да не губи време мислене и преработка, капитанът трябва първо да се запознае с всички тънкости и да знае схемата на работа, последователността и крайната форма на крайния продукт. Има метод, който позволява да се разграничи цялата работа на три етапа:

  • изготвяне на продукция;
  • прилагане на тонове;
  • довършителни изображения и сенки.

Тази техника позволява пълно развитие на ресурса на сушене на мазилка.

Началото на рисуването за сурова мазилка е създаването на рисунка. Този процес включва търсене на затъмнени и изяснени места върху стенопис за по-добра експресивност на работата. Краят на сцената е напълно дефинирана област на работа за всеки от цветовете.

Когато повърхността на фреската е напълно отворена, първо трябва да се справите със сенките. В някои ситуации има възможност за сухота на материални запаси и сенки, в които в разтвора се вкарва жълтък, разреден с вода. Той не забавя сушенето на мазилката, но образува лепилна смес, която поддържа боите на повърхността.

В процеса на писане, капитанът трябва да вземе под внимание много от характеристиките на тази техника. първоначално е важно да запомните, че варната, съдържаща вар след сушене, ще стане доста ярка. Уви, познаването на окончателния тон е трудно, защото мазилката всеки път се държи по различен начин. Тя зависи от естеството на повърхността, върху която се прилага. Ако стената продължава бързо да абсорбира вода, фреската ще изсъхне по-бързо. Ако мазилката се нанася върху неабсорбираща стена и ако се използва трислоен грунд, времето за сушене ще се увеличи.

Артистичната декоративна мазилка изисква по-голяма грижа и грижовност, тъй като не можете да променяте сюжета на стенописа, или можете да направите малки корекции или да започнете отново. Така че, ако картината не е направена от вас, а от нает художник, стойте до него и напълно контролирайте процеса, поне с присъствие и външен вид, сякаш сте професионалист по този въпрос.

Великите майстори от миналото са използвали решения за собствените си рецепти за готвене, а повечето тайни, уви, са загубени. Като цяло, те не са необходими за извършване на фреските в наше време, тъй като сегашните технологии вече се развиват добре. Изберете някой, който вече е известен, и нека художествената мазилка със собствените си ръце стане за вас повече от хоби и истинско произведение на изкуството.

Споделяне в социалните мрежи:

сроден
Изкуство живопис на стени и тавани. Услуги на художника Евтините!Изкуство живопис на стени и тавани. Услуги на художника Евтините!
Арт живопис на стени и тавани на апартаменти, къщи, airbrushing по стените, цени, ценаАрт живопис на стени и тавани на апартаменти, къщи, airbrushing по стените, цени, цена
Стенописи във фрескиСтенописи във фрески
Боядисване на стени - по поръчка - художествена работилница bm khnumБоядисване на стени - по поръчка - художествена работилница bm khnum
Шаблони за декор Боядисване на стениШаблони за декор Боядисване на стени
Изкуство живопис, като декор на интериораИзкуство живопис, като декор на интериора
Изкуство живопис в интериора в КалининградИзкуство живопис в интериора в Калининград
Произведения - боядисване на стени, lincrusta, стенописи ВоронежПроизведения - боядисване на стени, lincrusta, стенописи Воронеж
Изкуство живопис на стените във ВоронежИзкуство живопис на стените във Воронеж
История на стенописитеИстория на стенописите
» » Артистична декоративна боя за сурова мазилка