Древен Египет - изкуството на древното кралство - мода за кръстосване

Изкуството на Древен Египет през периода на Старото кралство (2800 - 2300 г. пр.н.е.)

Характеристики на изкуството

Великите пирамиди в Гиза.

Периодът на Старото царство е времето на окончателното формиране на всички основни форми на египетската култура. В този период на голямо развитие достига селското стопанство, занаятите (керамика, бижута, тъкане и т.н.), изкопан нов напоителни канали бяха пълни с морски експедиции до Финикия и на остров Крит, извършено повтори екскурзия до Синайския полуостров, богати на мед, в Палестина и в Нубия, изобилстващ със злато и слонова кост. От всички тези страни, с изключение на природните ресурси, бяха заведени затворници, които бяха превърнати в роби.

Постепенно силата на фараоните се засилва, която сега е почитана като жив бог. Обичайната титла за фараона е "бог на доброто". С укрепването на култа към обонянието на царя, погребалният култ бил доразвит.

Пирамидата на фараона Йозе. Архитектът Имхотеп.

В стремежа си да приеме идеята за вечен живот след смъртта, за да се противопостави на своята крехкост и непостоянството на живота земен фараоните се приготви вечно място за почивка през целия живот - гробница, която е неговия размер, надмощие над всички останали сгради, служат на обожествяване след смъртта. За тази цел са разработени някои архитектурни форми - пирамидите.

Най-важната стъпка в развитието на архитектурата на царските гробници е гробът на фараон Йозе - първата голяма структура, изцяло издигната от камък. Той е построен във формата на пирамида, достига височина от 60 метра (20 етажа), и тъй като тя се състои от седем набор от един на друг намалява до върха на мастаби (Мастаба на арабски означава "пейка", думата се използва за обозначаване на тези погребални сгради). Каменни блокове на варовик, който е съставен от пирамида подредени без свързващо вещество разтвор: Стабилност им дава малък наклон към центъра на пирамидата.

Около пирамидата на фараона бяха параклиси, погребални храмове, дворове, коридорен проход, украсени с половин колони. Всички заедно бяха комплексен, но хармоничен архитектурен ансамбъл.



Колони на египетски храмове. Реконструкция.

По време на изграждането на този ансамбъл се използват първи колони. Те послужиха като смисъл и декорацията са били извършени под формата на свещена растения Египет - папирус и лотос: papirusoobraznye - с капитал под формата на генерализирана предава разкрита съцветията папирус lotosoobraznye - с капитал под формата на стилизирано цвете лотос. Имаше също така нареченият половин protodoricheskie, които са изпратени в камък китка стъбла от захарна тръстика.

Пирамидата на Джосер е първата в цяла серия гробници, в която постепенно се формира класическият тип пирамида.

Египетската пирамида е най-монументалното творение на архитектурата като цяло. В Египет монументалността се превърна в артистичен принцип, основната характеристика на неговия стил. не се изисква Същността на монументалната простотата на форма за разбиране на фина чувствителност, вълнуващо от пръв поглед и говорене своята простота по-убедително от огромния размер.

Потвърждение на това може да служи пирамиди фараони IV династия Huphu Hafra и Menkaur (Хеопсовата Hefrena Mikerina и гръцки имена вариант). Тези пирамиди отбелязват златния век на египетската архитектура. Дизайнът и пропорциите на всички части на пирамидите се основават на пропорциите на "златната секция". С ослепителното слънце падащите остри и свежи сенки допълнително подчертават рационалната яснота на тези структури

Простотата на формите на Великите пирамиди постепенно се заменя с все по-богати форми и рафинирани материали. Тази тенденция се проявява в пирамидите и паметническите храмове на династията V. Изтощените канони са запазени, но става по-богата и разнообразна украса, по служебните архитектурни детайли, стените са украсени с релефи и картини, възхваляващи силата на обожествен фараона.



Триадата на Микерин:

богинята Хатор, Фараон Микерин,

богиня-покровителка на погребението Диосполис Първа

Припокриване зали и галерии в момента се поддържат от стълба под формата на пакети от папирус и лотосови пъпки или кръг с главни букви във формата на палмови листа, лотос, водна лилия или папирус. Такива колони по-късно стават най-характерните за египетската архитектура на храма. Статуите стоят в молитвени ниши. Те са подчинени на архитектурното проектиране на сгради, върховенството на правилни геометрични форми, така да се каже, извън примка състав и форма, която е характерна за всички видове изобразително изкуство от периода на Старото царство.

Стилът на скулптурата на този период е формиран на основата на погребален култ със стриктното му изискване за наблюдение на портретна прилика, спокойствие и равновесие на поза, лицева фигура на фигурите. Поддържащата и тържественост на изображението се постига чрез симетрия, най-стриктното равновесие между лявата и дясната част на фигурата. Това стана характерно за древната египетска скулптура на всички времена, царе и благородници бяха изобразени в монотонен. спокойна, пълна с непоклатимо величие и стабилност на поза, сякаш замръзнала през вековете.

При спокойната, неподвижна фигура на човека, левият крак се избутва напред, ръцете се спускат по тялото или се поддържа от персонала. Женската фигура обикновено стои със затворени крака, дясната ръка се спуска по тялото, а лявата лежи пред талията. Седящите фигури също имат челна позиция, коленете и краката също са близки или затворени, а едната или дори и двете ръце са на колене.

Телата на мъжките статуи са боядисани в червеникаво-кафяво, а женските - светло жълта охра, пренасяща цвета на загорялата кожа. Дрехите бяха покрити с бяла боя, имитираща ленена кърпа, косата беше боядисана с черна боя, очите бяха инкрустирани с лек и тъмен камък. Общият състав на египетската скулптура винаги е бил в унисон с цялостния архитектурен проект, изглежда има вторични лаконични равнини и архитектурни обеми.

В скулптурите на фараоните и благородните, художниците търсеха портретна прилика. В древния египетски скулптура ясен начин, две изображения: точен предаване на индивидуални черти, пълният реализма на изображението от едната страна и някои идеални модели изразяване вида на фараона - владетел, откъснати от ежедневието и живеещи в продължение на векове, от друга.

Ушати е статуетка на слуга.

За разлика от фараоните и благородните, роби и роби са изобразени в по-естествени пози. Заедно с фараона погребан статуите на служители - "ушабти" сила, способна да магически формули в регенерацията на господаря си да изпълнява същата работа, която да направи оригиналните изображения през целия си живот. Колкото по-правдоподобен е изображението, толкова по-вероятно е да се замени живият и способен роб.

Релефиите и стенописите, които украсяват стените на гробниците и храмовете, също са свързани с погребалния култ. В тях няма полутонове, цветни нюанси, както и в ландшафта на Египет. Те имат двойна цел: да отговорят на същността на погребалния култ и в същото време да служат като експресивен декоративен елемент на архитектурата.

От задгробния живот в представителството на древните египтяни е бил пълен образ и продължаването на реалността, по стените на гробниците и паметни храмове той показва живота на починалия, които постоянно разполагане на кръста, narratively, с повторения, подаване със строгите правила на изображението (ясни геометрични форми и ясни силуети ) и архитектура.

В релефи и картини повече от всяко друго място в египетското изкуство, монументалността се комбинира с декоративно разбиране на формата. Принципът на развитието на фризьора на сюжета, характерен за релефа на древното царство, създава изключително декоративни композиции. Фризообразният състав се възприема като килим, който запълва цялата стена от горе до долу. Това впечатление се подсилва и от характера на живописта - попълване на всички изображения равномерно боя разстояние се слеят в една равнина колоритен, че при подхода се разпада на отделни изображения, които отразяват сцени от живота.

Споделяне в социалните мрежи:

сроден
Стенопис в интериораСтенопис в интериора
Един ден на остров Санторини Гърция - живеещи пътуванияЕдин ден на остров Санторини Гърция - живеещи пътувания
Отопление в стената на тухлена пет етажна сградаОтопление в стената на тухлена пет етажна сграда
Дом дърворезбаДом дърворезба
Какво намират хората в стените на къщите? Въпроси - съвети за намирането на плажоветеКакво намират хората в стените на къщите? Въпроси - съвети за намирането на плажовете
Алесандро ВолтаАлесандро Волта
Избираме художника на декоратора за боядисване на стени и таваниИзбираме художника на декоратора за боядисване на стени и тавани
Декоративни покрития Липецк, декоративна мазилка, венецианска мазилка, течен тапетДекоративни покрития Липецк, декоративна мазилка, венецианска мазилка, течен тапет
Изкуство живопис на стените във ВоронежИзкуство живопис на стените във Воронеж
История на стенописитеИстория на стенописите
» » Древен Египет - изкуството на древното кралство - мода за кръстосване