3D интериорно моделиране Част ii - интериорен дизайн в 3ds max Lessons 3ds max интериорно моделиране, моделиране на къщи, интериори в 3d, 3d max

В предишната статия разговарях за внасянето на чертеж на AutoCAD в 3ds Max. Този път ще говорим как да превърнете тази рисунка в 3D интериор. Симулацията не е твърде сложна, но урока е предназначен за потребители с опит в Max (за начинаещи се препоръчва да се правят тези 3ds Max уроци първо).

Първо трябва да кажем, че дизайнерите на интериора трябва да направят вътрешните пространства и външния изглед на сградата поотделно - два файла - да моделират поотделно къщата и да моделират интериора на къщата. Също така, ако интериорът има затваряща се врата, вътрешното пространство може да бъде разделено на няколко файла. По този начин се намалява натоварването на компютърната система, което на свой ред намалява времето за изобразяване на крайната сцена. Ако вземете предвид, че дори не прекаленият интериор може да се брои за повече от час, си представете колко време ще отнеме да визуализира цялата къща изцяло!

Да продължим. Вече имаме рисунка, импортиран от AutoCAD.

• Преименувайте сплайн, наричайки го Стена.

• Отидете в списъка с модификатори и изберете модификатора за екструдиране. Стените трябва да са високи 2,5 метра - да влязат в брояча Модификатор на сумата Extrude - 2,5.

Следващата стъпка е да се създаде под и таван. Препоръчвам подовете, стените и таванът да бъдат интегриран обект, за да се избегнат проблеми с настройването на глобалното осветление. Разбира се, ако това изглежда твърде сложно за вас, можете да симулирате всичко отделно, но не бих подкрепял качествен окончателен резултат. Във всеки случай - в тази статия ще разгледам създаването на монолитен обект.

• Щракнете с десния бутон на мишката върху стените и от менюто, което се появява, изберете Convert to Editable Poly.

• Въведете нивото на многоъгълните под-обекти и натиснете Ctrl + A, за да изберете всички полигони.

• Превъртете разгъването на свойствата в нивото на полигон под-обекти и в секцията Smoothing Groups, кликнете Clear All, което ще премахне нежеланото изглаждане между перпендикулярни полигони.

• Докато всички полигони са маркирани, въведете цифрата 1 в брояча на Set ID и натиснете Enter. Сега стените ще имат един и същ идентификационен номер на материала (идентификационният номер на материала е необходим за приложението на мултиматериал). Разбира се, няма да имаме всички стени със същата текстура - след това материалът ID на някои от тях ще трябва да се промени, но за начало тя ще слезе.

• В този и в следващите статии ще ви кажа как да направите стени, подове и тавани - т.е. всичко необходимо за инсталиране на мебели и осветление (прочетете останалото в моите други уроци на сайта). Така че сега ще създадем мултиматериал за тези предметни обекти. Отидете в редактора на материалите, кликнете върху бутона Стандартен, в отворения прозорец Материал / браузър изберете опцията Multi-Subobject.

• Тъй като ще направим само три обекта, въведете номер 3 в брояча на брояча.

• Обикновено използвам V-Ray рендера за работа с интериори, така че ще зададем V-Ray материали (ако все още не сте работили с този рендератор, препоръчвам да прочетете статията "V-Ray for Beginners"). Така че, вместо три стандартни материала, възлагаме V-Ray материали (VRayMtl).

• Съгласно идентификационния номер на вашия обект (стени - 1, етаж 2, таван - 3), преименувайте материалите и им дайте уникален цвят - тогава ще бъде по-лесно да симулирате. Резултатът е показан на фигурата по-долу.

• Уверете се, че сте избрали обекта на стена и кликнете върху бутона Присвояване на материала за избор в редактора на материалите. Обектът е придобил цвета на стените, което се очаква, тъй като до момента е назначен само един идентификационен номер на материала.

• Въведете режим за избор на подразбиращи се обекти, изберете всички полигони в долната част на модела и ги изтрийте.

• В режим на под-обект на границата изберете външните граници.

• Кликнете върху бутона Cap в свойствата на подобективите. Ще се появи подът. Присвояване на новопоявили се полигони ID 2 на материала.

• Симулирайте тавана по същия начин като пода



• Задайте идентификационния номер на тавана на 3. В бъдеще скриваме полигоните на пода. Изберете ги и кликнете върху Скриване на селекцията в редакцията на Редактиране на геометрията на многоъгълните свойства.

• Таванът в модерния интериор обикновено е прав, но класическият тип може да бъде повдигнат. В този интериор използваме повдигнат таван. За да направите това, първо трябва да скриете всички полигони, с изключение на полигоните на тавана.

• Наберете 3 в брояча за избор на идентификатор в разгръщането на свойствата на нивото на подразбирания полигон и след това кликнете върху Скриване на неизбраните в прозореца Редактиране на геометрията, за да скриете неселектираните полигони. Сега виждаме само полигоните на тавана!

• За да направим подобрения висок таван, трябва да импортираме необходимата рисунка от AutoCAD, точно както направихме със стените. В този проект единствената чертеж, от която се нуждаем, е правоъгълник, който подчертава района, в който е издигнат таванът.

• Импортирайте слоя A-FURR-HW. Трябва да се появи правоъгълник, както е показано на фигурата по-долу.

• Отидете в горния прозорец на изгледа.

• Изберете тавана и отидете на нивото на под-обект Edge (Rib).

• Активирайте свързването към крайната точка (Customize - Grid and Snap Setup), след което натиснете клавиша S на клавиатурата.

• В падащото меню Редактиране на геометрията кликнете върху бутона Изрязване и след това върху четирите върха на импортирания правоъгълник. След това кликнете с десен бутон, за да излезете от режима на рязане Имаше допълнителни ребра на тавана! Натиснете S отново, за да деактивирате връзката

• Превключете в режим Полигони, изберете новосъздадените полигони и кликнете върху бутона Extrude.



• В брояча, вдясно от бутона Extrude, въведете стойност от -0.15 м, така че част от тавана се издига с 15 см.

• Без да излизате от многоъгълния подслой, щракнете върху бутона Unhide All за показване на всички скрити полигони.

• Изтрийте внесения правоъгълник.

• Следващата стъпка в нашето моделиране е верандата, която се вижда от голяма стая, за да я създадем, от самото начало ще направим нови полигони.

• Влезте в подновия полигон и кликнете върху Създаване в разгъвката за редактиране на геометрията.

• Начертайте хоризонтален многоъгълник, който свързва външните колони с други стени. Направете това, като държите Shift. Освен това, използвайте котви, за да кликнете върху желаните точки в пространството. След като създадете последния връх, отново кликнете върху същия връх. Ще бъде създаден многоъгълник, както е показано на фигурата по-долу.

• Отидете до нивото на под-обектите на Vertex и натиснете Ctrl + A, за да изберете всички върхове.

• Обединявате върховете с помощта на стойността на прага за заваряване от 0.001 м. Това гарантира, че между отделните обекти не може да се просмуква светлина.

• Задайте ID на горния етаж ID = 4 за подовите многоъгълници, добавете четвъртия под-материал в редактора на материалите. Наречете го Floor Lanai (Paul Veranda).

• Създайте многоъгълник на тавана, точно както направихте пода. Освен това можете просто да клонирате полигона на пода и да го повдигнете на 250 см.

• Задайте идентификатор = 3 за новосъздадения таван, оставете то да е в същия цвят като тавана в другите стаи.

След това правим отворите на вратите и прозорците, като редактираме Редактируемата поли мрежа.

• За да се види по-добре, скрийте всички полигони на тавана

• Отидете до нивото на под-обектите Edge.

• Щракнете върху иконата отдясно на бутона Connect. Появява се диалоговият прозорец.

• Въведете 2 от полето Сегменти.

• Щракнете върху OK.

• Изберете четирите вертикални ръба в точката, където прозорецът трябва да е в съответствие с фигурата по-долу.

• Щракнете върху бутона Connect. Ще се появят допълнителни линии, свързващи избраните ръбове, счупващи стената в допълнителни сегменти.

• Изберете само горните нови получени ръбове и ги преместете до височината на горния край на прозореца. Направете същото и с долните ребра. За точност можете да използвате например инструмента лента (рулетка).

• Въведете режим на избор на подразбиращ се обект и изберете вътрешните полигони на прозореца от двете страни на стената, както е показано на фигурата по-долу.

• Кликнете върху бутона "Мост" в редакция "Редактиране на многоъгълници". Дупката е направена! Оставете останалите отвори на вратите и прозорците по същия начин.

• За врати, които няма да се отварят, вместо "Мост", използвайте командата Extrude, като натискате полигона в стената за около 10 см.

• След като използвате Bridge, новосъздадените полигони автоматично получават идентификационен номер на материала, както е показано на фигурата по-долу. Можете да работите или с тези идентификационни номера, или да зададете свои собствени.

• Използвайте командата Unhide All за полигоните. Геометрията на интериора е готова!

В този урок ние разгледахме основните начини за създаване на стени с помощта на Editable Poly. Разбира се, възможно е да се направят допълнителни елементи - рамки за врати, всички видове стърчащи елементи и др. Но аз препоръчвам да ги направите отделни обекти.

Споделяне в социалните мрежи:

сроден
Дизайн на интериораДизайн на интериора
Новогодишен интериор Декорация на къщатаНовогодишен интериор Декорация на къщата
Интериорен дизайн в модерен стилИнтериорен дизайн в модерен стил
Таван, украсена с релефни фотографски идеиТаван, украсена с релефни фотографски идеи
Моделиране на херпес зостер - уроци по 3ds max - статии и видео уроциМоделиране на херпес зостер - уроци по 3ds max - статии и видео уроци
Арт лаборатория, Нижни Новгород Творческа асоциация на художни лаборатории в Нижни Новгород…Арт лаборатория, Нижни Новгород Творческа асоциация на художни лаборатории в Нижни Новгород…
Отличен асистент в бизнеса, програма за моделиране на опънати тавани, проектиране и изчисляване на…Отличен асистент в бизнеса, програма за моделиране на опънати тавани, проектиране и изчисляване на…
Обществен интериорОбществен интериор
Тъмно ламиниран паркет в интериораТъмно ламиниран паркет в интериора
Секция за дома - Проектиране на уроци по дизайнСекция за дома - Проектиране на уроци по дизайн
» » 3D интериорно моделиране Част ii - интериорен дизайн в 3ds max Lessons 3ds max интериорно моделиране, моделиране на къщи, интериори в 3d, 3d max