Моделиране и текстуриране у дома
Моделиране и текстуриране у дома
моряк 32.0 117.0 на 21 март 2007 г. в 00:00 часа
В този урок ще моделираме къщата и ще я подготвим за текстуриране.
Преди да започнем, сменете елементите на мрежата си на генерични единици, ако те вече не са (персонализирате менюто -> Устройства за настройка.
Създайте кутия с размери Дължина = Ширина = Височина = 100. Маркирайте го и кликнете с десен бутон. От менюто, което се показва, изберете Преобразуване до -> Конвертиране в редактируем поли (Конвертиране в редактируеми полигони). След това отидете в панела Модификатори и отидете до нивото на върха. В горния прозорец за придвижване върнете върховете, както е показано на фигурата по-долу (черно - оригинално бяло, след преместване на върховете - червено-нови размери):
След това отидете в многоъгълния режим и изберете всички полигони, които образуват стените на нашата къща.
Отворете "Редактиране на геометрията" и кликнете върху бутона "Ред на срязване". Ще забележите, че жълтият правоъгълник се показва в прозореца за предварителен преглед. Това е контейнер на равнината на рязането и ще го използваме, за да отрежем малка кутия, така че да изглежда като къща.
Отидете до предния прозорец и преместете z-равнината на позиция 90. След това кликнете върху бутона Slice, разположен в Edit Poly -> Редактиране на геометрията.
Спуснете позицията на равнината на нарязване на 40 и натиснете отново бутона Slice.
Сега ще изрежем полигоните на 3 части и тогава ще използваме средната част за прозореца. Изберете средния полигон в предната и задната част на къщата (най-лесният начин да изберете тези полигони е да направите това в прозореца "Изглед").
Отидете до предния прозорец и завъртете равнината на рязане на 90 градуса по часовниковата стрелка или обратно на часовниковата стрелка и го преместете в най-лявата част на къщата.
Сега, отляво, изрежете избраните лица в такива места: 30, 110, 160 и 240. Резултатът от изрязаното може да се види на следната картинка:
Сега изберете полигоните, показани на снимката по-долу, и ги изрежете на места 290 и 330.
Изберете следващата група полигони ...
... и ги нарязани на позиция 350.
Изберете полигоните, както е показано на следващата фигура, и ги екструдирайте в 200 единици.
В новата екструдирана част създайте прозорец, използвайки същата техника на равнина на изрязване, както по-горе. След това изберете полигоните, които представляват вратата и прозорците от предната страна на къщата и екструдирайте до -5 единици.
Сега преминете към гърба на къщата и я изрежете, за да получите прозорци и ги екструдирате, както и отпред.
Създайте допълнителни прозорци отстрани на къщата:
Сега ще моделираме покрива. Изберете полигоните както в следващата картинка и ги изтрийте.
Изберете горния многоъгълник и го екструдирайте до 100 единици.
Изберете 2 върха в горната част на решетката, щракнете с десния бутон върху тях и изберете Свий.
Изберете вертикала, маркиран с 1 на следващата снимка, Ctrl + Right Кликнете върху него, изберете Target Weld и кликнете върху левия бутон на върха, маркиран с 2.
Изберете ръба в снимката, без да пуснете Shift, преместете го нагоре с 100 единици. След това изберете върховете и ги сгънете.
Изберете 2-те края, които образуват триъгълната секция, която току-що направихме, а в горния прозорец не освобождавайте Shift и ги преместете нагоре.
В режим прозорец (вдясно щракнете върху името на прозореца и изберете wireframe) отидете в режим wireframe и Target Weld два върха, както е показано на следващата фигура.
Изберете целия покрив и екструдирайте с 10 единици.
След това изберете страните на покрива (от всички страни на къщата) и ги екструдирайте на 10.
И сега нашата къща е завършена.
Този урок е продължение на урока "House Project - Моделиране". В него ще завършим къщата си.
Така че, включим Макс, заредим файловете с готовия модел и стартираме.
Попълнете модела и отидете до нивото на лицата. Също така, уверете се, че опцията Ignore Backfacing е включена. не искаме да избирате / премахвате избора на лица, които са от другата страна на модела.
Превърнете изгледа на перспектива (Препоръчваме ви да използвате изгледа в перспектива за всички операции в този урок, тъй като това значително ускорява процеса), така че да видите модела отдолу. Изберете лицата в долната част на къщата и ги изтрийте. ние нямаме нужда от тях.
Сега изберете всички лица, които представляват външните стени на къщата.
След това отидете на редакцията "Редактиране на геометрията" и кликнете върху бутона "Отделяне", за да отделите избраните полигони от модела.
Преименувайте ги на стени и кликнете върху OK.
Изберете всички полигони, които представляват прозорците и ги разделете (наименувайте ги Windows (Windows)).
Изберете полигоните, както е показано на следващата снимка, като ги разделете като Roof1 (Roof1).
Изберете и разделете Roof2 (Roof2).
И накрая отделете двата многоъгълника, които представляват вратата (наричаща се Врата).
Останалите полигони се наричат Рамки.
Сега нека започнем да структурираме. Отворете редактора на материалите и изберете първия празен слот. Наименувайте стени (наименовайте всеки материал, който правим, същото име като съответната група от многоъгълници). Добавете Bitmap картата в слота за дифузия (Diffuse). Нека да изберете файла "Masonry.Unit.Masonry.Brick.Norman.One-Third Running.jpg" от папката 3ds max / maps / ArchMat. Тази и всички други карти могат да бъдат намерени в архива, който беше споменат в началото на урока.
Забележка: Уверете се, че бутонът за показване на материала в прозореца за предварителен преглед е включен, така че да можете да го видите.
Прилагаме материала на полигоните Стан. Изберете стените и приложете модификатора на картата UVW. В опциите за модификатор на UVW карта задайте "Картографиране на каре" и "Дължина / Ширина / Височина" на 60 (разбира се, можете да използвате други настройки, ако те не правят картата твърде малка или голяма).
Трябва да получите нещо подобно:
След това създайте материал, наречен "Покрив", и за неговата дифузионна карта използвайте "roof_texture.jpg" от архива. Нанесете материала върху Покрив1 и Покрив2. Добавете модификатора на UVW карта към Roof1 и използвайте същите настройки за Walls.
Сега добавете модификатора на UVW карта към Roof2 със същите настройки, както преди. Както можете да видите, плочката е правилният размер, но не е правилно подравнена. За да го коригирате, изберете Roof2, кликнете върху + наляво от модификатора за UVW Mapping (в модификатора) и кликнете върху Gizmo (Контейнер).
Завъртете го на 90 градуса (завъртете ъгловата връзка, за да улесните завъртането му) или докато плочката е на мястото си.
Използвайте текстурата "door_texture.jpg", за да създадете материала на вратата и да я приложите към полигоните на вратата. Добавете модификатора на UVW карта. Оставете типа Planar mapping (планарна), преминете към опциите Alignment и изберете ос Y. Щракнете върху бутона Fit.
Направете прозореца от "window_texture.jpg" и го присвоите на прозорците. Добавете модификатора на UVW карта. Задайте картографиране в Planar и Alignment в Y. След това променете дължината на 100 и ширината на 80.
Забележка: Ще определим дължината до два пъти по-голяма от височината на прозореца и затова лесно можем да повдигнем или намалим капаците на прозорците просто като повдигнем или спуснем Gizmo.
Сега създайте материала за Frames (файла "Woods Plastics.Finish Carpentry.Wood.Red Birch.jpg "от ArchMat) и да го приложите. Използваме карта UVW със същите настройки, както при стените.
И това е всичко. Ето го завършената къща.
Превод Беляев Валери известен още като моряк
- Фотография на интериора на къщи, вили
- Слайдшоу в автоматичен режим
- Инструкции за използване на намаление 11 3
- Урок - ефектът от счупеното стъкло
- Създаване на реалистична каменна или стенна повърхност в 3d макс
- Моделиране на херпес зостер - уроци по 3ds max - статии и видео уроци
- Графити на стената в Photoshop
- Текстуриране на стени с глазура - боя, имитираща скъпа мазилка
- Метални и каменни текстури в Photoshop
- Създайте фотореалистични текстури за 3ds max Материал от естествена кожа
- Начертайте тухлена стена Photoshop уроци Тухлена текстура
- Голям проблем за vkontakte, отговори на всички въпроси! Уебсайт за vkontakte
- Фото рамки, календари, аватари и клип за Photoshop
- Как да нарисувате тухли на стена
- Тавани и осветителни тела Част iii, създаване на ръководство за виртуална сграда за архикад 7 0
- Дизайн на едностаен апартамент, запознанство с архикад или изготвяне на план за измерване на…
- Изчисления на плоча в лири
- Дигитализиране на винила и премахване на шума
- Размери в архикад
- 3D интериорно моделиране Част ii - интериорен дизайн в 3ds max Lessons 3ds max интериорно…
- Създаване на материали в max 3ds