Създаване на материали в max 3ds

Създаване на материали в 3ds Макс

Тази статия от поредицата "Създаване на интериор в 3ds Max". Всички статии от цикъла:

Продължаваме работата по бутиков проект. В предишната статия ние подготвихме стая: създадени стени, прегради, под, таван. Добавени са ниши, корнизи, цокли, кашони, врата. В тази статия ще добавим материали към проекта: тапети, мазилки и паркет "легло".

Подгответе текстурите на тапетите, за да създадете тапети в 3ds MAX

Няма да опиша създаването на тази текстура в Photoshop. На тази тема ще бъде написана отделна статия.

Подгответе файл с разширение psd за работа в 3ds MAX от завършената текстура на тапета:

  1. Отворете файла с текстурата във Photoshop, да наречем този слой Diffuse.

  • Създайте черно-бял слой, наречен Bump (дефинира релефа на обекта). Значението тук е, че дълбочината на релефа се определя от черен цвят и съответно височината му е бяла.

    Изображение? Корекция? черно и бяло. Ако е необходимо, можете да направите обръщане (смяна на черно-бял цвят във файла) с помощта на клавишите Ctrl-I. Можете да добавите слой за настройка на нивото за по-голям контраст.

  • Създайте черно-бял слой за размисъл. По-леката (по-бяла) повърхност на текстурата в този слой е - колкото по-висока е интензивността на отражение в материала, толкова по-тъмна - толкова по-малка е интензивността.

    Изображение? Корекция? черно и бяло. Корекционен слой. Нива.

    Създайте материали (тапети) в 3ds MAX от подготвените текстури

  • Отворете редактора на материали - клавишната комбинация M (или бутона за редактиране на материала). Изберете безплатна топка, посочете името на материала.

    Натиснете бутона отдясно на името на материала. В показалия се прозорец Material / Map Browser (векторни карти) изберете V-Ray-Eu материал: в ролката Материали? V-Ray Adv 2.40.03? низ VRayMtl? Ok.

  • VRayMtl ви позволява да избирате прост монохромен цвят за параметъра Diffuse или да използвате текстура (карта). Поставяме карта в Diffuse.

    Кликнете върху празния бутон, който се отнася до Diffuse. Появява се прозорецът Материал / браузър на картата. Карти? Стандарт? Растерна графика? Ok.

    По пътя изберете файла с разширението psd с подготвената текстура на тапета. Важно: натиснете бутона за настройка? Задаваме маркера на Индивидуалния слой? Изберете слоя Diffuse в списъка? Ок? Open.

  • Отидете до горното ниво - бутона "Отиди на родител". Цветът за отразяване (отразяващи свойства на материала), който изберем, е тъмно сив. Ако тук се избира чисто чист цвят, това прави повърхността на материала отражение, бяла, напротив, я прави напълно отразяваща.

    Отворете превъртането на Карти. Кликваме върху бутона Няма, свързан с отразяване. Във видимия прозорец Material / Map Browser? Превъртете Карти? Стандарт? изберете Bitmap? Ok.

    По пътя, изберете същия файл с разширението psd с подготвената текстура на тапета? бутона за настройка? Задаваме маркера на Индивидуалния слой? изберете слоя Отразяване? Ок? Open. Използвайте Отиди на бутон родител, превъртете назад към Maps, сложи на стойност 0. Стойност 0 Reflect за Reflect в разгръщането Карти означава, че отражението му е дадена текстура, че сме заредени Reflect. Стойност 100 показва, че отразяването се определя от цвета, който е показан до бутона за отразяване в разгръщането на основните параметри.

  • Сега кликнете върху бутона Няма, който се отнася за Bump. Във видимия прозорец Material / Map Browser? Превъртете Карти? Стандарт? изберете Bitmap? Ok. По пътя, изберете същия файл с разширението psd с подготвената текстура на тапета? бутона за настройка? Задаваме маркера на Индивидуалния слой? изберете слоя Bump в списъка? Ок? Open. Отидете на родителския бутон. Стойността на Bump е 15.

  • Важно: Кликнете върху бутона Показване на стандартната карта в бутона за изгледи.

    По същия начин създаваме материали за всички тапети, използвани в проекта.

    Създаване на многокомпонентен материал Multi / Sub-object

    Тъй като има няколко тапети, а обектът в стената (стени) в нашия проект е такъв, трябва да използвате Multi / Sub-object. Същността му е, че ви позволява да покривате няколко материала върху един обект. За да направите това, трябва да посочите идентификационен номер за група полигони, които имат един и същ материал.



    Ключът М? Изберете безплатна топка, посочете името на материала. Бутон Вземи материал. В Материал / Карта браузър? Превъртете материалите. ? Щракнете двукратно върху линията Multi / Sub-object.

    Задайте необходимия брой "под-материали" (бутон за задаване на цифри). Материалите се копират чрез плъзгане от създадените по-рано. В прозореца, който се показва, посочете типа копиране - инстанция. Новият "под-материал" е свързан с оригинала, неговата промяна ще засегне оригинала и обратно.

    Приложете създадения Multi / Sub-обект към стените

    Изберете стените. Важно: за коригиране на текстура прилага към стената - прилага модификатор UVW карта на: сложи маркер в полето, с реалния размер на текстурата (тапета в моя случай 520 mm х 520 mm).

    Прилагаме материала Multi / Sub-object върху стените. Стените трябва да бъдат подчертани. М. Изберете материала Multi / Sub-object. Бутон Присвояване на материала за избор - Прилагане на материал към избрания обект.

    За да определите кои полигони да използват кой материал ще добавим модификатора Edit poly, отидете на ниво многоъгълник. Изберете полигони, задайте идентификационния номер на желания материал в разгъването на полигона: идентификационни материали.

    Създайте декоративна мазилка на тавана, стените, картушите

    Отворете редактора на материали (клавишна комбинация M). Изберете безплатна топка, посочете името на материала. Бутонът Стандарт е вдясно от името на материала.

    В Материал Карта браузър? В Scroll материалите? В гръбнака на V-Ray Adv 2.40.03? изберете VRayMtl? Ok.



    В Diffuse поставяме картата Mix: в прозореца Material Map Browser? Карти? Стандарт? изберете Mix? Ok.

    Настройки: Hue COLOR1 255, Sat 10, Value 221- COLOR2 Hue 255, Sat 10, стойността 180, точно на None бутона Mix сума за зареждане на текстурата на мазилка. В Материал Карта браузър? Карти? Стандарт? Избор на Bitmap? Ок? изберете файл с текстура. Отидете на родителския бутон.

    Файлът с текстурата на мазилката:

    В основната версия на параметрите: Цвят от дифуза. Hue 0, Sat 0, Стойност 242. Цвят Отразява. Оттенък 0, Набор 0, Стойност 88.

    Кликнете върху бутона отдясно на Отразете, за да заредите същата текстура на мазилката. Отидете на родител. Стойността на Refl. глосини - 0.6. Проверете за отраженията на Fresnel. Натиснете бутона L върху отраженията на Fresnel. Стойността на Fresnel IOR е 4.

    В разгъването на Карти: стойността на отразяването е 50.

    Копирайте картата от Reflect to Bump. стойността на Bump е 24. Не забравяйте да кликнете върху Показване на стандартната карта в бутона за изгледи!

    Изберете тавана. Прилагаме модификатора на картата UVW: поставете маркера в близост до кутията, дължината, ширината и височината - 800. Нанесете материала върху тавана.

    Нанесете гипс и по стените. За да направите това, добавете мазилка към многокомпонентния материал Multi / Sub-обект (просто плъзгане и пускане). На ниво многоъгълник избираме полигони, задайте идентификационния номер на мазилката в излизането на полигона: идентификационни материали.

    Ние също така прилагаме този материал върху картушите. С помощта на бутона Избор по име изберете всички картуши, групирайте ги, приложете модификатора на картата UVW (Кутия, 800x800x800) и след това приложете материала.

    Ще създадем материали за корнизи и первази

    Отворете редактора на материали (клавишна комбинация M). Изберете безплатна топка, посочете името на материала. Бутонът Стандарт е вдясно от името на материала.

    В Материал Карта браузър? В Scroll материалите? В гръбнака на V-Ray Adv 2.40.03? изберете VRayMtl? Ok.

    Избираме бял цвят от "Дифуза" (не поставяйте стойността на чисто бяло 255, постави по-малка стойност 242, например, така че бялото да няма преекспониране тогава). Цветът на Reflect е сив (някъде в средата на стойността Value). Ние отметка Fresnel отражения. Стойността на Refl. гланц 0.6. Не забравяйте да кликнете върху показването на стандартната карта в бутона за изгледи!

    Ние прилагаме материала върху корнизи и первази.

    Създайте материала за паркета. "Postelim" паркет с помощта на сценария Генератор на пода

  • За да "положи" паркета, използвах скрипта за подов генератор. (. Сценарият по етични причини не могат да публикуват, за да изтеглите) да внесат в сценария (FloorGenerator_ver1_00.ms) трябва да се поставят в папка C: Programm Files 3ds Max 201 Stdplugs.

    Изберете етаж. Правим копие от него, прехвърляме го в свободното пространство и с включените свързвания създаваме затворена линия по контура на пода. Създайте? Форми? Line? Затваряне на сплайн? Да.

    Изтриваме копието на пода, извличаме резултантната линия. Обадете се на скрипта: MaxScript? RunScript? в папката C: Program Files Autodesk 3ds Max 2011 stdplugs? FloorGenerator.

    Настройките на снимката по-долу.

    Кликнете върху бутоните Интерактивна актуализация и създаване. Затворете прозореца, преместете паркета на място. Не можете да промените настройките на скрипта, след като прозорецът е затворен. Ако е необходимо, направете отново. Премахна останалата линия от пода. Просто изтрийте оригиналния обект - пода.

  • Приложете модификатора "Материал по елемент" на създадения под. Това е необходимо, тъй като текстурата не трябва да се повтаря във всяка дъска. Параметри на модификатора: ID брой (брой материали) - 7, ние поставяме маркера от Random Distribution.
  • Създайте мултимедиен / суб-обемен материал. Ключът М? Изберете безплатна топка, посочете името на материала. Бутон Вземи материал. В Материал / Карта браузър? Превъртете материалите. ? Щракнете двукратно върху линията Multi / Sub-object. Задайте номер - 7.

    Ние отиваме в първия "под-материал". Натиснете бутона отдясно на името на материала. В показания прозорец Material / Map Browser, в разгръщането Материали? V-Ray Adv 2.40.03? изберете линията VRayMtl? Ok.

  • В Diffuse поставяме карта с текстурата на паркета.

    Изрежете го с бутона "Преглед на изображението", без да забравяте да поставите отметка в квадратчето "Приложи". Отидете на бутона "Родител".

  • В Reflect поставяме карта с текстура на паркета в черно и бяло със същата подстригване, както и за дифузната карта.

    Цветът на Reflect е сив (по-близо до максималната стойност). Отразените настройки са показани на фигурата по-долу.

  • В внедряването картата на Карти на Reflect копие в Bump в режим съд (или по същия начин в книгата Основни параметри на копието чрез плъзгане на бутона вдясно от десния бутон в размисъл дифузно). Стойността на Bump е зададена на 15. Натиснете бутона Parent.

    Сега копираме този подматериал, като го плъзгаме 6 пъти в режим Копиране, но променим подрязването на картите за Diffuse и Reflect. Във всеки субматериал кликнете върху бутона Показване на стандартната карта в бутона за изгледи!

  • Задайте получения материал Multi / SubObject на паркета.

  • За да сте сигурни, че подът не мига в менюто "Изгледи", изберете Конфигурация на изгледа. В раздела Метод за отпечатване изберете Изрязване на изгледа.

    В следващата статия ще продължим да работим по проекта - добавете източници на светлина.

  • Споделяне в социалните мрежи:

    сроден
    15 Черно-бели бани в ретро стил15 Черно-бели бани в ретро стил
    70 Снимка на кухненския интериор в черно70 Снимка на кухненския интериор в черно
    7 Опции за интериора в кухнята в черно7 Опции за интериора в кухнята в черно
    Създаване на реалистична каменна или стенна повърхност в 3d максСъздаване на реалистична каменна или стенна повърхност в 3d макс
    Графити на стената в PhotoshopГрафити на стената в Photoshop
    Метални и каменни текстури в PhotoshopМетални и каменни текстури в Photoshop
    Създайте фотореалистични текстури за 3ds max Материал от естествена кожаСъздайте фотореалистични текстури за 3ds max Материал от естествена кожа
    Начертайте тухлена стена Photoshop уроци Тухлена текстураНачертайте тухлена стена Photoshop уроци Тухлена текстура
    Черно и бяло баня модерен тъмно-светъл интериор на стаятаЧерно и бяло баня модерен тъмно-светъл интериор на стаята
    Проста маса за смесване на цветоветеПроста маса за смесване на цветовете
    » » Създаване на материали в max 3ds