За промяната в естественото оцветяване на скъпоценни и декоративни камъни

"" "" "" "" ""

Тъй като цветът е една от най-удивителните и удивителни особености на скъпоценните камъни, нямаше недостиг на опити да се промени изкуствено.

Най-често това се прави чрез просто отопление или печене.

Ето как да се опише промяната на цвета на топаз чрез изпичане лекар-лекар на херцога на Орлеан Gettar през 1751 "Мосю Dyumel, златаря, съчетавайки умения в занаята си с похвално философско любопитство и желание да учат, особено всичко с м Че то лица по време на работа, ми казаха, че бразилските топази в огъня губи жълт цвят, вместо да се нещо по-леки, по-тъмен розов цвят ги прави да изглеждат като бледи рубини. Тази промяна, известен като мислим, че имаме един вече знаеше някои бижутери, но те усърдно му потулва и все още продължават да замазват, защото за тях е много по-важно е печалбата, че те са от това може да бъде отстранен и наистина често са се възстановили, отколкото някакво малко философско любопитство. За нито използва откритието си на друг, само за да продаде един рубин направена в огъня, за prirodnyi и търговци вероятно никога прибягват до по-невинна измама. В края на краищата, купувачът действително получава за парите си рубин и какво значение, че този рубин дължи своята съвършенство не е природа, само някои изкуство дава еднакво устойчив цвят с най-добрите рубини, а дори и по-красива от невзрачни и по-тъмен е топаз ".

В заключение, Gettar съобщава, че това откритие случайно е било направено от един каменен нож от Лисабон, изпускайки камъка в гореща пепел.

В средата на X Y III век се чрез нагряване може да се обезцвети кафяво и опушен кварц, а по-късно сме се научили да ги превърне в начин на лимонено жълто цитрин. Изгарянето на карнеана вече е било приложено в Индия през 1 век, близо до Барода (Гуджарат). Изгарянето на ахати до червен цвят е открито за първи път в Идар (Германия) през 1813 г. Там сте забелязали, че жълтеникава и сив ахат от една определена кариера (Ilgesgeym, Glazerberg) дълго лежал на земята, придобива червеникав прилив че Агата, идващи директно от ямата, не се наблюдава. Тази разлика в оцветяването най-напред се приписва на влиянието на слънчевата светлина и започва да показва ахат продукти на слънце, но неуспешно. Намерите на червените ахати на камината дадоха основание да се подозира, че причината за промяна на цвета може да бъде топлината. Въпреки това, първите опити за стрелба не доведоха до успешни резултати. Макар че камъните станаха червени, те се спукаха в огъня, разбивайки се на парчета. Едва след като се досетили предговор уволнен ахат дълго (в продължение на няколко седмици), сушене, най-накрая успя да постигне целите си. По същия начин, промяната на цвета на аметист е била открита в огъня: бразилски "гаучос" (sheferd) в щата Рио Гранде до Сул по някакъв начин да се въведе някакъв голям аметист руди в близост до огъня, където скара на шиш. Твърди се, че на следващата сутрин, охладени, тези участъци станаха жълти. Аметистът може да се получи и чрез изпичане на безцветни и зелени камъни.

Когато през 1911 г. в Idar се добива голяма аквамарина с тегло 110 кг. Беше направен успешен опит за промяна на цвета на външната му част от зелено на синьо чрез нагряване. След това станало обичайно да се променя оцветяването на зеленикав берил чрез калциниране. През 20-те години на 20-ти век, когато синьо-морски турмалини от Намибия навлязоха на пазара, те успяха да дадат зелени тонове чрез нагряване. Сините зозити също дължат красивия си цвят на калциниране. Всички тези промени в цвета са необратими, така че няма нужда официално да ги информирате, когато продавате камъни. Само в някои циркони промяната в цвета е обратима: след известно време те възвърнат оригиналния си цвят.

Вторият начин за промяна на цвета на скъпоценните камъни е облъчването. Така например, безцветните диаманти получават зелен цвят по този начин. Това е въпрос на радиоактивно облъчване, като ефектът на ,  и  радиация са неравномерни (особено ефективни? - и? - лъчи). Faded в светлината експозиция на радиация аметист връща предишния си цвят kunzite под негово влияние се раззеленява като giddenit, и така нататък. Г. (Въпреки че промяната на цвета е обратим). Промяната на цвета се получава под въздействието на ултравиолетово и рентгеново облъчване, но те не се използват за промяна на цвета на скъпоценните камъни. Понякога естественото оцветяване на камъни (например някои циркони) се дължи на радиоактивно излъчване. Cosmic радиация дължи цвета си, за да опушен кварц, но е възможно с помощта на излагане на радиация боя кристал в кафяв цвят, това означава, че се превърне в опушен кварц.

Въпреки че не се правят промени чрез нагряване или облъчване при смяна на цвета на минералите, боя се използва при оцветяване на скъпоценни камъни. В този случай, следователно, съставът на минералите се променя.

Вече беше известно на римляните как е възможно да се дадат други скъпоценни камъни други цветове или да се подобри техният собствен цвят. Например, Плиний споменава състави, в които багрилни рецепти дадени кварц и други прозрачни цветни камъни изумрудено (изумрудено) или превръщане Sarder оникс. Освен Плиний че димер антракс за 14 дни се гравирани с оцетна киселина в Етиопия, след което придобива гланц и същите месеци остават. В 75-ата глава на 37-то обемът на неговата "Естествена история" Римската писател споменава, че някои от най-скъпоценни камъни ахат, най-вероятно, са, "за", а не естествено (т.е. техния цвят изкуствено модифицирани). Освен това, казва той, като се намери в Арабия нодули ахат, ахат бадеми, в продължение на седем дни и седем нощи, варени в мед, а след това се обработват от художници по такъв начин, че в камък идентифицирани вени, ивици и pyatnyshki- Това ги прави особено подходящи за производството на бижута.

Дори Лесинг вярваше, че Плиний не би могъл да означава само да почисти повърхността на ахатите. Decoctus melli Corsici, който споменава, трябва да проникне по-дълбоко в скъпоценните камъни и да засегне цялата маса на камъка.



През XIII век. в Идар също се научили да разкриват на повърхността на ахати колоритни рисунки - това се прави с помощта на разтвори на метални соли. Въпреки това, остава неизвестно, че някои видове ахати могат да бъдат напълно импрегнирани с багрила.

Машините за скъпоценни камъни в древния Рим най-добре могат да оцветяват оникс-подобни ахати в черно. Индикаторът на Плиний за готвене ахат в мед разтвор е само част от тайната. След това водата се отстранява от въглехидратите на меда с помощта на хигроскопична сярна киселина, след което се използва останалият черен въглерод.

През 1819 г. в Идар те усвояват изкуството на оцветяване на ахати в черно, което е основната причина за процъфтяването на ахатната промишленост там. Движението на центъра на каменното резбарско изкуство от Италия до Париж също очевидно е пряко свързано с това откритие.

През 1822 г. те усвояват метода на оцветяване в светло жълт цвят на халцедон (използвайки азотна киселина). По това време, очевидно, са се научили да оцветяват хризопразата, подобрявайки нейния зелен цвят.

От 1845 г. е известен метод за оцветяване на ахати в синьо чрез ецване с кръвна сол, през 1850 г. железни съединения се използват за първи път за получаване на червени ахати. От 1860 г. хромовата киселина се използва за предаване на ахатите на зеленото оцветяване с различни нюанси, а през 1822 г. е разработен метод за оцветяване на ахати в кафяви и кафяви тонове.

Още през 1824 г., ние публикува предупреждение за цветни камъни "Полиращи камъни в Идар Оберщайн и върху Nahe отдавна се практикува в живописта като засили вътрешното карнеол, като ги готвене в сярна киселина, които са станали неразличими от най-красивите арабин и Суринамски , Сега те също знаят как изкуствено да превърнат почти прозрачен ахат (халцедон) в красив млечен бял камък. Видяхме друга халцедон, боядисани в един и същ начин във великолепна лимонено жълто, и първоначално светлокафяви ивици в т.нар оникс те се научили да общуват чисто черно. Всеки, който предварително не е предупреден за това, дори не може да мисли, че идва да счита тези тонове за изкуствени. Въпреки че много каменни мелнички не правят тайно от факта, че по този начин те дават камъните в различни цветове, всички същия цвят скъпоценни камъни по този начин може лесно преминаването през други ръце, подвеждат колектори. "



Дреър описал подробно най-разнообразните методи за оцветяване, които били държани от отделните майстори като най-висшата частна тайна.

Способността да се оцветява в различни ивици ахат не е същата: се определя от тяхната порьозност, скрито разбиване, дебелината на халедценовите влакна и водното съдържание в порите.

Червеният карнеолов или карнеолов цвят зависи от съдържанието на примеси от железен оксид. За да сив или бял ахат червени цветове се поставят за импрегниране в разтвор на железен нитрат и след това пада надолу "хибридизация" (много горещо). В хода на този процес, в зависимост от нюансите на технологията, е възможно да се постигнат различни нюанси на червено. А жълти слоеве стават червени или розови само по време на калцинирането, промяната на цвета поради дехидратация добрите примеси гьотит (а-FeOON) и прехода към интензивно червен фин хематит (Fe2O3) - този преход настъпва при температура до 150 ° С Жълто оцветяване също се дава на ахати, използващи железен оксид. Импрегнирането на ахати със солна киселина, последвано от нежно нагряване, води до появата на лек жълто-жълт цвят.

Черният цвят се постига чрез импрегниране на ахата с разтвори на органични съединения. За тази цел ахатите обикновено се държат в концентриран захарен сироп или в мед и след това се третират с нагрята сярна киселина. Това води до появата на дълбоко черно в индивида, най-малкото плътни, слоеве от ахат. По подобен начин се постига и кафяв цвят, който симулира сардар. Напоследък кобалт нитрат се използва също така за придаване на ахат на черен цвят.

Зеленият цвят, имитиращ хрисопразата, се постига чрез импрегниране на халцедон с разтвори на хромни соли, последвано от силно нагряване до появата на желания нюанс. Същият резултат се получава при обработката на ахат с никелов нитрат, последвано от отгряване.

Blue и син цвят симулиране sapphirine, халцедон или ахат е прикрепена чрез желязото дивалентната. За получаване на сив оттенък sapfirinovy ​​халцедон, е напоена първо в наситен разтвор на жълто кръв сол (калиев фероцианид), след това се нагрява в железен kuporose- е само един от няколко начина.

Използвани са съвременни физични методи за изкуствено оцветяване на ахати, вкл. чрез тяхното радиоактивно облъчване в ядрени реактори.

За продажбата на търг на всяка основна руда ахат понякога правят 4 проби, които дават най-различни цветове, така че заинтересованите купувачи могат да навигират, какво живопис е най-подходящ за дадена руда и колко добре е в дългосрочен план петното. Основните цветове са червени, черни, сини и зелени.

Оцветяването не е ограничено до някои ахати, по-късно те изкуствено променят цветовете и други минерали. За боядисване на тюркоазе се използват различни багрила, но собственият си син цвят е частично подобрен само чрез парафинизация. Понякога боядисваха нискокачествените парчета лапис лазули.

По едно време, синьото даде определен тип яспис (от Nunkirhena в Саарланд), той хвърли на пазара като "германски лапис", т.е., имитиращи лапис лазули.

Промени в цветовете на скъпоценните камъни могат да се появят в природата и естествено след тяхното извличане, но не винаги промяната на цвета е благоприятна. В редица случаи човек трябва да се справя с феномена на обезцветяване и избледняване. В минералогичните музеи минералите, които са склонни да избледняват, са покрити с тъмна кърпа или кутии. замира явления са настъпили в аметист от Швейцария и kuntsitov с Madagaskara- някои топази от Transbaikalia загубили своята тъмна лозаро-жълт цвят и става синьо-бели.

Съгласно инструкциите за търговската номенклатура следва да се посочат следните изкуствено оцветени камъни, т.е. камъни, чийто цвят е изкуствено променен поради физични, химични или физикохимични ефекти:

камъни опит обезцветяване чрез бомбардиране на елементарните частици или радиация (например, жълт сапфир kunzite или диамантени) - камъни, които са били подложени на промяната на цвета чрез действието на химикали (опал оцветени в черно, изкуствено боядисани нефрит) - те трябва да се нарича така, че изкуствена промяна на цвета им недвусмислено ясно от името, например трябва да бъде написано: изкуствено оцветени, покрити с разцвет, облагороден, подложени bombardirovke- blued lazuritopodobnaya яспис, боядисани алчност, изгорени сини циркони.

Защото инструкции са изключени скъпоценни и полускъпоценни камъни, или придобити чрез нагряване на офорт необратим и трайно оцветяване, например, берил, кварц, spodumene, топаз, турмалин, zoisite, ахат. Цената на рафиниран камък винаги е по-ниска от тази на естествен камък. Някои от облъчените камъни в крайна сметка губят цвета си и освен това могат да имат остатъчна радиоактивност за дълго време, което причинява появата на различни човешки заболявания. В допълнение, оцветяването на някои полускъпоценни камъни се извършва с помощта на вредни бои, причинява алергии, заболявания на щитовидната жлеза и др. Всички камъни, които са изкуствено изменени (подобрени), когато се показват и продават, трябва да бъдат обозначени като обогатени, в противен случай това се квалифицира като измама или подправяне.

Но въпреки старите рецепти, а не най-съвременните технологии, уникалната естественост и хармония на естествените камъни остава извън конкуренцията. Истинските познавачи и сериозните колекционери определено предпочитат да придобият естествени оцветяващи камъни, и колкото по-малко е "човешката ръка докоснала", толкова по-ценна е.

Сив ахат, нарязан и изкуствено оцветен в различни цветове. Бразилия, бр. Рио Гранде до Сул.

Споделяне в социалните мрежи:

сроден
Камъни по цвят на очитеКамъни по цвят на очите
Цвят на пода в коридораЦвят на пода в коридора
Какъв цвят да нарисувате таванаКакъв цвят да нарисувате тавана
Кое е най-доброто за бира?Кое е най-доброто за бира?
Стенни декоративни тапетиСтенни декоративни тапети
Изберете соларен кухненски интериор в жълт цвятИзберете соларен кухненски интериор в жълт цвят
Какви са камъните в жлъчния мехур? Фото камъниКакви са камъните в жлъчния мехур? Фото камъни
Цвят орех Цветова комбинацияЦвят орех Цветова комбинация
Бял дъб Цветова комбинацияБял дъб Цветова комбинация
Декориране на бреговете на декоративно езерцеДекориране на бреговете на декоративно езерце
» » За промяната в естественото оцветяване на скъпоценни и декоративни камъни